سخنرانی دکتر سعداله نصیری قیداری در جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

سخنرانی دکتر سعداله نصیری

آیین برگزاری پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان (جشنواره قرن) روز سه شنبه مورخ 1400/09/09 در تالار علامه امینی دانشگاه تهران و با حضور ارکان جشنواره قرن، جمعی از بزرگان و روسای دانشگاه‌ها از جمله دکتر سعداله نصیری قیداری (ریاست محترم دانشگاه شهید بهشتی) برگزار گردید.

دکتر سعداله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه دولت باید در حوزه علوم‌پایه کمک کند، گفت: رئیس جمهوری دستور دادند که صندوق علم و نوآوری در شورای عالی عتف تشکیل شود.

پس باید دولت کمک کند، اگرچه بخش خصوصی تا حدودی به این عرصه ورود کرده‌است.رئیس دانشگاه شهید بهشتی، در این مراسم اظهار داشت:

خوشحالم که در چنین جمع صمیمی و پر انرژی حضور یافتم که نیکوکاری، علم و اخلاق با هم آمیخته شده‌است. ایشان افزود:

«من به عنوان دبیر پایه‌گذاری که به نام سال علوم‌پایه نام‌گذاری شده، گزارش خواهم داد و همه می‌دانیم که علوم پایه گاهی 50 سال طول می‌کشد تا به ثمر بنشیند.»

ایشان در پایان تاکید نمود:

کشور ما با چالش‌های روبرو است و ما نیاز داریم این مسائل را به خوبی بشناسیم;

جوانان از چالش استقبال و با مواجه بی واهمه با آن فرصت‌هایی خلق می‌کنند و با تمرکز بر فناوری‌های نوین ارزش و اقتدار نقش مهمی در شکوفایی کشور در همه عرصه‌ها خواهد داشت. شایان ذکر است برگزیدگان جشنواره علاوه بر دریافت اعتبار حمایتی بنیاد نیکوکاری جمیلی، از شرایط همراهی تا تجاری‌سازی ایده برای ورود به اکوسیستم کارآفرینی و اقتصادی کشور نیز بهره‌مند می‌شوند.