رایزنی در خصوص نمایشگاه و کنفرانس فناوری و تجارت اکو

همکاری مشترک جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با بنیاد علمی اکو

روز دوشنبه مورخ 1402/02/18 جلسه‌ای مابین ارکان جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان (آقای مهندس ابراهیم جمیلی، خانم دکتر شادی جمیلی، خانم دکتر فاطمه محمدی پناه، آقای دکتر سروش مودب، خانم دکتر الهه سیادت) و رئیس بنیاد علمی اکو (آقای دکتر سید کمیل طیبی) در محل دبیرخانه دائمی جشنواره تشکیل شد.

در ابتدا دکتر طیبی ضمن ارائه توضیحاتی درباره نمایشگاه و کنفرانس فناوری و تجارت اکو  (TTEC) که در 23 تا 25 فوریه 2023 در پاکستان برگزار خواهد شد؛ خاطر نشان کرد:

این نمایشگاه برای اکو نقطه عطفی‌ست، زیرا در تلاش هستیم تا ضمن گسترش همکاری‌های علمی و فناوری در میان کشورهای عضو؛ مسیر انتقال تکنولوژی را برای کارآفرینان، شرکت‌های کوچک و دانش‌بنیان تسریع بخشیم و موقعیتی را به منظور تبادل تجربیات بین صنایع مختلف و دولت ها فراهم نماییم.

رئیس بنیاد علمی اکو در این نشست پیشنهاداتی را نیز بدین شرح مطرح نمود: جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان می‌تواند ضمن اطلاع‌رسانی این رویداد، با ارائه برنامه مدون آموزشی جز برگزارکننده های اصلی نیز باشد.

ایشان ضمن ارائه اطلاعاتی در خصوص همایش گردشگری، از خانم دکتر جمیلی دعوت بعمل آورد تا همراه تیم کشورکره‌ در این همایش شرکت نماید.

سپس رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره ضمن عرض خیر مقدم؛ برگزاری نمایشگاه TTEC توسط بنیاد علمی اکو را حرکتی روبه جلو و ارزشمند دانست، و مقرر گردید بعد از شفاف سازی فعالیت‌های اجرایی نمایشگاه، حمایت‌های جشنواره را نیز به همراه داشته باشد.

حمایت از ایده پردازان جشنواره، گسترش بخشی از فعالیت‌های بین‌المللی بر اساس لیست ارائه شده از بنیاد و انجمن های علمی پاکستان و حمایت از جشنواره در مسیر معرفی دستاوردهای ایده پردازان به کشورهای عضو اکو؛ از دیگر موضوعات ارائه شده در این جلسه بود.