دیدار ارکان جشنواره اندیشمندان ودانشمندان جوان با ریاست محترم دانشگاه صنعتی شریف

در روز دوشنبه 24 آبان ماه 1400نشستی در دانشگاه صنعتی شریف با حضور ریاست محترم دانشگاه دکتر رسول جلیلی، دکتر علی‌نقی مشایخی (موسس و استاد تمام دانشكده مديريت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف)، دکتر محمدرضا آراستی (دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف)، خانم دکتر آزیتا کرمی‌پور (مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه صنعتی شریف)، مهندس جمیلی(رئیس شواری سیاست‌گذاری)،دکترساری(دبیرعلمی جشنواره)، دکتر غلامی (دبیر کمیته مدیریت و برنامه‌ریزی) و خانم دکتر جمیلی (رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره) برگزار شد.

در ابتدا ابراهیم جمیلی ضمن تبریک به انتصاب شایسته دکتر رسول جلیلی به عنوان ریاست دانشگاه شریف، با توجه به همکاری دانشگاه و جشنواره در ادوار گذشته، بر ادامه همکاری تاکید نمودند.

ایشان از مزایای جشنواره سه مورد کار داوطلبانه و دانشجویی و برون‌سپاری را عنوان نمودند.

درادامه، جمیلی از افتتاح آکادمی هوش مصنوعی تا دوهفته آینده خبر دادند و از دکتر جلیلی جهت شرکت در این مراسم دعوت نمودند.

در ادامه ناصر غلامی (دبیر کمیته مدیریت و برنامه‌ریزی) ضمن معرفی ماهیت جشنواره، ورود بخش خصوصی (بنیاد نیکوکاری جمیلی) به حوزه علم را بسیار برجسته و تاثیرگذار برشمردند و در خصوص نحوه دریافت ایده‌ها،حمایت از برگزیدگان و انتخاب پژوهشگر نمونه جوان مطالبی را مطرح نمودند.

هم‌چنین علیرضا ساری (دبیر کمیته علمی) در خصوص داوری‌ها و نحوه اعطای اعتبار حمایتی به برگزیدگان نکاتی را ارائه نمودند.

ایشان در ادامه در خصوص نقش برجسته خیرین در پیشبرد علوم پایه و تعالی جوانان کشور نکاتی را گوشزد کردند.

سپس شادی جمیلی (رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره) مطالبی را در رابطه با بنیاد نیکوکاری جمیلی و اهداف آن عنوان نمودند.

ایشان در ادامه در خصوص نحوه شکل‌گیری جشنواره و فرآیندهای حمایتی برگزیدگان، هم‌چنین ارتباط با مراکز علم و فناوری و شتابدهنده‌ها در جهت پیشبرد فعالیت های برگزیدگان توضیحاتی را ارائه نمودند.

 

در پایان شادی جمیلی از بین‌المللی شدن جشنواره در آینده نزدیک خبر داد.

در ادامه جلسه، علی‌نقی مشایخی (موسس و استاد تمام دانشكده مديريت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف) ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره، نقش آن را جهت تقویت بخشی علوم‌پایه در کشور موثر دانستند.

ایشان در خصوص دغدغه‌های دانشجویان دکتری و اساتید جوان دانشگاه صنعتی شریف مطالبی را متذکر شدند.

 سپس پیشنهاداتی را در خصوص حمایت بنیاد نیکوکاری جمیلی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف مطرح نمودند.

آزیتا کرمی‌پور (مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه صنعتی شریف) ضمن قدردانی از مهندس جمیلی مسئله حمایت از اساتید جوان در راستای بازگشت به کشور را بسیار مهم تلقی نمودند.

در پایان جلسه، دکتر رسول جلیلی (ریاست محترم دانشگاه شریف) ضمن خوش‎آمدگویی به میهمانان جلسه، نکاتی را در خصوص حمایت خیرین عنوان نمودند و ضمن تقدیر و تشکر، از همکاری دانشگاه با خیرین و جشنواره استقبال نمودند.

هم‌چنین به پیشنهاد علی‌نقی مشایخی، مقرر گردید بنیاد نیکوکاری جمیلی  14 نفر از دانشجویان دکتری دانشگاه شریف را بورسیه نماید که مهندس جمیلی این بورسیه را تقبل نمودند.