دکتر نیلی : دانشگاه‌ها از علوم پایه غافل شدند | خبرگزاری دانشجو

دکتر نیلی

نیلی: دانشگاه‌ها از علوم پایه غافل شدند / دانشگاه تهران تاخیری در آموزش‌های الکترونیکی نداشت

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه پیشرو در آموزش‌های الکترونیکی است؛ اما همین آموزش‌ها مدت زمانی طول کشید که شرایط آماده شود، اما به محض تعطیلی آموزش‌های ما آغاز شد و تاخیری در برگزاری ترم تحصیلی نداشتیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمود نیلی، رئیس دانشگاه تهران در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره اندیشمندان جوان که عصر امروز در این دانشگاه برگزار شد، گفت: قدرت بشر تطابق با شرایط است، کرونا با این هجمه اتفاق افتاده، اما بشر کوتاه نیامده و اینجا رابطه علم با مدیریت بحران دیده می‌شود. اگر بیست سال پیش این اتفاق می‌افتاد ما امکانات نداشتیم که با این ویروس مقابله کنیم.

وی افزود: دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه پیشرو در آموزش‌های الکترونیکی است، اما همین آموزش‌ها مدت زمانی طول کشید که شرایط آماده شود، اما به محض تعطیلی آموزش‌های ما آغاز شد و تاخیری در برگزاری ترم تحصیلی نداشتیم. امکانات زیادی را بشر ایجاد کرده، ولی نشان داد علی رغم همه این پیشرفت‌ها و امانات یک ویروس می‌تواند این چنین ما را زمین گیر کند؛ بنابراین همه این موارد از حوزه علم می‌گذرد.
نیلی گفت: ما از علوم پایه تا حد زیادی غافل شدیم و به بخش علم که منجر به کسب و کار می‌شود توجه کردیم در صورتی که باید تمام مراحل مورد توجه قرار گیرد. این وضعیت را در ورودی‌های دانشگاه‌ها و سرمایه گذاری‌های اندک در علوم پایه می‌بینیم. کرونا یادآور شد که این زنجیره یک زنجیره کامل است و حتما از علوم پایه می‌گذرد.

وی اضافه کرد: از راه اندازی این جشنواره استقبال کردیم و باعث وارد شدن نسل جوان به علوم پایه است که آینده توسعه علمی پایدار را تضمین می‌کند.

نیلی افزود: تعداد کسانی که شرکت کردند افزایش یافته و حتما مقایسه دوره‌ها باید صورت می‌گیرد. این ایده‌ها حتما در ادامه کار مورد توجه قرار بگیرد و صاحبان ایده مورد حمایت قرار بگیرند. دانشگاه‌های بزرگ مراکز فناوری و نوآوری در آن‌ها شکل گرفته و امیدوارم بتوانیم این نوآوری‌ها را در اختیار سایر دانشگاه‌ها بتوانیم قرار دهیم.
منبع خبر: خبرگزاری دانشجو