دکتر محمدرضا گنجعلی

نفر دوم همان نفر آخر است

دکتر محمدرضا گنجعلی، زاده سال 1337 در تهران و از اعضا هیئت علمی دانشکده شیمی دانشگاه تهران است. سال 1997 اولین مقاله‌ ایشان در مهم‌ترین مجله شیمی جهان یعنی ژورنال Annals of chemistry  به چاپ رسید و همان سال دكتراي خود را در رشته شیمی به اتمام رساندند. به فاصله 4 سال بعد از آن به دانشياري و كمتر از 3 سال پس از آن نیز درجه ‏استادی را کسب کردند.‏ حساسیت و دقت علمی دکتر تا حدی است که رتبه دوم با رتبه آخر برای ایشان فرقی ندارد و همیشه سعی‌شان بر اول بودن و اول ماندن است.

1 درصد اول دانشمندان جهان

دکتر گنجعلی سال 1394 در رتبه بندی ‏ISI‏، به لحاظ رتبه جهانی، رتبه اول دانشمندان ایرانی بوده و در میان 1% اول دانشمندان جهان قرار گرفتند و سال‌هاست که از اساتید پیشرو در حوزه الکتروشیمی و سنسورها هستند.

از حرمت تا موفقیت

احترام به پدر، مادر و اساتید از مهم‌ترین نکاتیست که دکتر گنجعلی در اکثر مصاحبات خود به آن اشاره کرده‌اند. حرمتی که حفظ آن را عامل اصلی پیشرفت و موفقیت خود در تمام زندگی و امورعلمی‌شان می دانند. نکته‌ای که هربار مجالی برای صحبت از موفقیت به میان آید، اول به آن اشاره می‌کنند.

دوستی استادانه

اگر در میان همکاران و دانشجویان استاد گنجعلی، اخلاق حرفه‌ای ایشان را جویا شوید، نکته‌ای که همه به آن اشاره می‌کنند، تواضع بیش از حد ایشان در عین دوستی است. استادی که این صمیمیت به محیط آزمایشگاه فعال و پویایش نیز راه یافته‌است.

این نوشته در Biography ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.