دکتر سیامک یاسمی به‌عنوان عضو برجسته “کامستک” انتخاب شد

دکتر سیامک یاسمی، استاد دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشکدگان علوم دانشگاه تهران به‌عنوان عضو برجسته کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) انتخاب شد.

دکتر سیامک یاسمی رئیس کمیته داوران بخش ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و به سمت معاون پژوهشی پردیس علوم منصوب می باشند.

به گزارش ایسنا، کمیته کامستک (COMSTECH) با هدف و تأکید بر توسعه آموزش‌های تکمیلی، سرمایه‌گذاری در بخش تحقیقات، توجه ویژه به فناوری اطلاعات، مبادله اطلاعات میان کشورهای اسلامی و جلوگیری از فرار مغزها شکل گرفته است.

لازم به ذکر است، دکتر سیامک یاسمی در چهار دوره برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، به عنوان ریاست کمیته علمی در حوزه ریاضی و علوم کامپیوتر با دبیرخانه جشنواره همواره همکاری لازم را به عمل آورده‌اند.

این کمیته (کامستک) هرساله جوایزی ویژه برای پژوهشگران برجسته از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در رشته‌های علوم پایه فعالیت دارند، در نظر می‌گیرد که یکی از این جوایز در سال ۲۰۰۹ به دکتر سیامک یاسمی، ریاضیدان برتر و استاد دانشکدگان علوم دانشگاه تهران تعلق گرفت.

به نقل از دانشگاه تهران، دکتر یاسمی هم‌چنین موفق به دریافت عنوان اولین ریاضیدان ایرانی عضو دائمی فرهنگستان علوم جهان (The World Academy of Science) شده است.