دریچه ای نو جهت همکاری دو جانبه جشنواره و بنیاد علمی اکو

دریچه ای نو جهت همکاری دو جانبه جشنواره و بنیاد علمی اکو

روز چهارشنبه مورخ سی شهریور ماه، جلسه ای با حضور پروفسور طیبی (رئیس ECOSF) و به میزبانی دبیرخانه دائمی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان برگزار گردید.

 بنیاد علمی اکو (ECOSF) سال ۲۰۱۱ در اسلام آباد پاکستان تأسیس شد و هدف اصلی آن ارتقای جایگاه علمی و تکنولوژی در ده کشور عضو (افغانستان، آذربایجان، ایران، قزاقستان، جمهوری قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و ازبکستان) است که در نتیجه  منجر به توسعه اقتصادی می گردد.

در این نشست، رئیس ECOSF بر موثر بودن سازمان هایی مانند بنیاد علم و فناوری جمیلی در جهت تربیت نیروی انسانی و شبکه سازی در میان کشورهای عضو اکو و گسترش فعالیت میان آنها تاکید نمود.

در ادامه مهندس جمیلی خاطر نشان کرد: رعایت استانداردهای فرا مرزی در روند بین المللی شدن جشنواره اهمیت بسزایی دارد و نمی توان از آن چشم پوشی کرد؛ فلذا خواستار استفاده از تجربیات ارکان اصلی ECOSF جهت پیمودن درست این مسیر هستیم.

سپس دکتر جميلي (مدير دبیرخانه دائمی) بعد از معرفی جشنواره به صورت اجمالی، گزارشی از جلسه برگزار شده با رئیس اسبق ECOSF (پروفسور سامرو)  و همچنین میزان تعاملات جشنواره با موسسه فرهنگی اکو در ایران ارائه و رغبت این رویداد علمی را در راستای حمایت از افراد مستعد در کشورهای عضو اکو اظهار نمود.

مدیر اجرایی جشنواره نیز شتاب دهنده ماینتک و آکادمی آنسو را به عنوان زیرمجموعه های گروه صنعتی و معدنی زرین و مجموعه های همکار با بنیاد علم و فناوری جمیلی معرفی نمود و نحوه حمایت از برگزیدگان نهایی را تشریح نمود.

در پایان، پروفسور طیبی آمادگی این بنیاد علمی را جهت همکاری بلند مدت با جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان اعلام نمود؛ همچنین برخی از محورهای اصلی همکاری ما بین دو سازمان از جمله سخنرانی رئیس ECOSF برای روز اختتامیه در این جلسه مشخص شد.