جلسه هم اندیشی با مرکز شتابدهی نکسینولب (نوآوران آینده‌نگر آرتین)

جلسه هم اندیشی با مرکز شتابدهی نکسینولب (نوآوران آینده‌نگر آرتین)

در روز  چهارشنبه مورخ 24 فروردین ماه 1401 جلسه آنلاین با مرکز شتابدهی نکسینولب (نوآوران آینده‌نگر آرتین) با حضور آقای مهندس امین ربانیان (مدیر عامل مرکز شتابدهی) ، سرکار خانم مهندس پریناز وزیری (کارشناس توسعه کسب و کار) ، آقای مهندس سروش مودب (مدیر اجرایی جشنواره) و خانم هنگامه تشت زر (دبیر کمیته روابط عمومی جشنواره) برگزار گردید.

در ابتدای جلسه مهندس مودب جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان را معرفی نموده و گزارشی در خصوص ادوار گذشته، تعداد ایده های دریافتی، نحوه حمایت از برگزیدگان نهایی، منتورینگ و آموزش برگزیدگان و… توضیحاتی را ارائه و در خصوص ایجاد همکاری های مشترک پیشنهاداتی را مطرح نمودند.

پیرو پیشنهادات و توضیحات مدیر اجرایی جشنواره؛ آقای مهندس ربانیان در خصوص مرکز فوق، توضیحاتی را بدین شرح ارائه نمودند: نکسینولب (نوآوران آینده‌نگر آرتین) با سرمایه‌گذاری اولیه شتابدهنده دیموند و با هدف ایجاد بستری برای ارتباط موثر مجموعه‌های معتبر اکوسیستم استارتاپی با نوآوران و کارآفرینان جوان این مرز و بوم ایجاد شد. در ادامه با اضافه شدن شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر اجوتک ونچرز به جمع سرمایه‌گذاران، برند جدید نکسینولب متولد شد. در حال حاضر نکسینولب با حضور بیش از 470 مشاور و متخصص استارتاپی از سراسر ایران و ده‌ها محتوای آموزشی کسب و کار، تلاش می‌کند تا به مرور پاسخی درخور به نیازهای آموزشی کارآفرینان و کسب و کارهای استارتاپی کشور ارائه نماید.

در ادامه خاطر نشان کردند: کارآفرین‌ها و استارتاپ‌ها در پروسه رشد خود با موانع قابل‌توجهی روبرو هستند. این موانع گاهی سد راهی برای رشد و ادامه حیات استارتاپ‌ها شده و یا آنها را از گردونه رقابت خارج می‌کنند. بررسی بانک اطلاعاتی شتابدهنده ها و مراکز رشد در این سال‌ها نشان می‌دهد از جمله دلایل اصلی این امر فقدان آموزش‌های کافی، عدم ارائه نقشه‌راه مشخص برای آموزش‌ها و یا نارسایی در فرآیند انتقال تجربه کارآفرینان باتجربه به نسل‌های بعدی است. نکسینولب با ایجاد فضای آموزش و انتقال تجربه آماده است مسیر رشد را، به کمک آموزش مهارت‌های نرم و سخت استارتاپی در کنار منتورها و مشاوران متخصص برای علاقه‌مندان به کارآفرینی و ایده‌پردازان در سراسر کشور آسان کند. ماموریت ما در نکسینولب؛ ایجاد شبکه‌ای دوسویه میان ارائه‌دهندگان خدمات آموزش کارآفرینی و مخاطبانی است که به این خدمات نیاز دارند. بستری که بتوان به وسیله آن کیفیت آموزش‌ها در فضای استارتاپی ایران را بهبود داد. امروز نکسینولب آماده است از کارآفرینان و بنیانگذاران استارتاپ‌ها در کلیه مراحل فعالیت‌شان با ارائه نقشه راهی کاملاً مشخص متشکل از درسنامه‌های رایگان، دوره‌های ویدئویی، مشاوره و منتورشیپ آنلاین و یا رویدادهای هدفمند حمایت کند.

در پایان سرکار خانم مهندس وزیری به معرفی خدمات مرکز شتابدهی پرداختند:

1- آموزش گام به گام کارآفرینی و کسب‌وکار

2- مشاوره آنلاین

در نهایت مقرر گردید تفاهم نامه ای دو جانبه فی مابین جشنواره و مرکز شتابدهی نکسینولب (نوآوران آینده‌نگر آرتین) جهت همکاری های گسترده، حمایت از ایده پردازان و بهره مندی مخاطبین جشنواره از رویدادهای آموزشی نکسینولب منعقد گردد.