ایجاد اشتغال و ارزش آفرینی ؛بزرگترین هدف جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

جلسه هم اندیشی با دانشگاه صنعتی امیرکبیر

در روز یکشنبه مورخ 12 تیر 1401 جلسه ای مابین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با حضور آقای دکتر سید رضا غفاریان عنبران (معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر)، آقای دکتر ناصر غلامی (دبیر کمیته مدیریت و برنامه ریزی) و خانم دکتر فاطمه محمدی پناه (دبیر کمیته بین الملل) در دانشگاه امیرکبیر برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر غلامی جشنواره را معرفی نمودند و یادآور شدند: ایده جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان از سال 95 به همت بنیاد جمیلی و در راستای حمایت از ایجاد کسب‏ و‏کارهای مبتنی بر فناوری، نوآوری و تحقق اقتصاد مقاومتی، با هدف تبدیل ایده به ثروت، محقق گشت. این جشنواره از سال 96 به صورت سالیانه در سطح ملی برگزار می‌گردد و برگزیدگان نهایی در پایان جشنواره از اعتبار ویژه بنیاد جمیلی به منظور تجاری‌سازی محصول و ایجاد شرکت نوپا بهره‏‌مند می‏گردند. ایجاد اشتغال و ارزش آفرینی بزرگ‌ترین هدف این جشنواره است.

در ادامه دکتر محمدی پناه توضیحاتی در خصوص روند بین المللی شدن جشنواره و تاسیس باشگاه یونسکو ارائه نمودند: این باشگاه به جهت ایجاد انگیزه و ارتقای سطح دانش و بینش عمومی و اعتلای آموزش، حوزه علوم پایه و بر اساس اهداف و چارچوب های کمیسیون ملی یونسکو – ایران این باشگاه تاسیس شد.

سپس معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر ضمن ابراز علاقه نسبت به برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که با هدف ایجاد موقعیتی مناسب برای کسب و کار ایده پردازان 5 دوره را پشت سر گذاشته است، آمادگی دانشگاه امیرکبیر را جهت استفاده از تمامی پتانسیل های موجود، جهت اطلاع رسانی و همکاری با این رویداد علمی اعلام نمودند.