تقدیر از برگزیدگان چهارمین جشنواره باحضور رئیس مرکز انستیتو پاستور ایران

جلسه تقدیر از برگزیدگان نهایی جشنواره چهارم مورخ 4 اسفند 1399 با حضور جناب آقای دکتر بیگلری (رئیس مرکز انستیتو پاستور ایران)، مهندس ابراهیم جمیلی (رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره)، دکتر غلامی (دبیر کمیته مدیریت و برنامه) و سرکار خانم دکتر شادی جمیلی (رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره) در سالن ابن سینا انستیتو پاستور ایران برگزار شد.

ابتدای جلسه، دکتر بیگلری به ارائه تاریخچه موسسه تحقیقاتی پاستور و تولید و آموزش این مرکز پرداختند و افزودند: «این مرکز با هدف تأمین بهداشت و سلامت جامعه راه‌اندازی شده‌است و در طول 100 سال سابقه خود، در جهت کنترل بسیاری از بیماری‌های عفونی در کشور و دنیا نقش مهمی را ایفا نموده‌است. انستیتو پاستور ایران از سال 1920 یکی از پیشگامان و قطب‌های مهم تولید واکسن در جهان است.

در ادامه، برگزیدگان به توضیح ایده‌های خود پرداختند، ابتدا وحید عیسی زاده (ایده پرداز برگزیده بخش تأثیر کرونا بر الگوی زیستی) در خصوص ایده خود و چگونگی داده‌های مکانی و سامانه کرون مپ و نقش مهم آن در پیدا کردن مسیرهای آلوده به کرونا گفتند، سپس آقای الماس پورزاهدی (پدر آقای محمد پورزاهدی-ایده پرداز برگزیده بخش ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر) در خصوص ایده فرزند خود، توضیحاتی را مطرح نمودند.

سپس، دکتر مصطفوی از دانشمندان و سرداوران بخش تأثیر کرونا بر الگوی زیستی جشنواره چهارم و نیز روابط عمومی مرکز انستیتو پاستور از حمایت 100 درصدی از جشنواره گفتند.

در پایان، مهندس جمیلی در خصص نقش و جایگاه انستیتو پاستور گفتند و افزودند: «بهتر است چنین مجموعه‌هایی جشنواره را یاری نمایند تا در مجامع بین المللی مطرح شود و در سال آینده شاهد برگزاری جشنواره قرن باشیم و جشنواره می‌تواند به عنوان یکی از فرزندان پاستور به علم خدمت کند.»