تغییر لهجه با هوش مصنوعی 6 میلیون دلاری

تغییر لهجه با هوش مصنوعی 6 میلیون دلاری

به گزارش سرویس علم و فناوری برخط نیوز به نقل از ایسنا – آی ای، بسیاری از جویندگان کار که دارای مهارت‌های ارزشمندی نیز هستند، به دلیل ترس از کامل فهمیده نشدن توسط کارفرمایان، نادیده گرفته می‌شوند. این در حالی است که حذف این مانع می تواند کارگشا باشد.

سه دانشجوی استنفورد برای حل مشکل لهجه یکی از دوستان خود، سیستمی به ارزش ۶ میلیون دلار مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کرده‌اند که می‌تواند در حین مکالمه لهجه را تغییر دهد.

برخی افراد متاسفانه به دلیل داشتن لهجه نمی‌توانند در هر کاری مشغول به فعالیت شوند و در واقع لهجه داشتن به مانعی برای آن‌ها در کار تبدیل می‌شود، اما ظاهرا هوش مصنوعی این مشکل را حل خواهد کرد. دانشجویان توسعه‌دهنده این سیستم با راه‌اندازی استارتاپی جدید می‌گویند قصد دارند به مردم جهان کمک کنند تا بهتر درک شوند و بهتر درک کنند.

این سه دانشجو استارتاپ «ساناس» را در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کردند واکنون این شرکت ۱۴ نفر پرسنل دارد. ساناس اکنون به صورت تخصصی روی الگوریتم‌های مربوط به تغییر لهجه از طریق شبکه عصبی توسعه یافته کار می‌کند و می‌تواند انگلیسی را به لهجه آمریکایی، استرالیایی، بریتانیایی، فیلیپینی و اسپانیایی تغییر دهد. این شرکت هم‌چنین در حال کار روی حذف لهجه از زبان‌های دیگر مانند فرانسوی است.

در حال حاضر ساناس خدمات خود را به صورت آزمایشی در اختیار برخی شرکت‌ها قرار داده است. اواخر ماه مه ساناس توانست دور اولیه جذب سرمایه ۵.۵ میلیون دلاری را با موفقیت به پایان برساند و در کل برای محصول جدید خود سرمایه‌گذاری خود را به ۶ میلیون دلار رساند.