برگزاری نشست سالانه کنسرسیوم بین‌المللی آموزش علوم کمربند و جاده (BRISEC) در 29 آذر ماه 1401 (20 دسامبر 2022)

در مواجهه با شرایط جدید توسعه سریع علمی جهانی، تعمیق تبادلات و همکاری‌های بین‌المللی و تعامل بین فرهنگ‌های مختلف، اهمیت آموزش علم در سطح جهانی مورد توجه گسترده قرار گرفته است. کنسرسیوم بین‌المللی آموزش علوم کمربند و جاده (BRISEC) به طور مستمر توسعه هماهنگ و شکوفایی مشترک بین‌المللی آموزش علوم را از طریق همکاری گسترده بین سازمان‌های علمی، مدارس و شرکت‌ها ترویج کرده و ارتقا می‌بخشد.

جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و بنیاد علم و فناوری جمیلی نیز در راستای تعمیق همکاری‌های بین‌المللی و پس از تایید عضویت در بریسِک، در نشست سالانه این کنسرسیوم شرکت نمود.

در این نشست که میان اعضا و به صورت آنلاین برگزار شد، در ابتدا آقای پروفسور Dato Lee Yee Cheong (رئیس BRISEC) به خوشامدگویی پرداخت. پس از آن گزارشی از سال 2022 توسط دبیرخانه BRISEC ارائه گردید. در ادامه، اعضای جدید بریسِک هر یک به ارائه‌ کوتاهی از مرکز خود پرداختند. دکتر محمدی‌پناه – دبیر کمیته بین‌الملل جشنواره – نیز به معرفی‌ای کوتاه از جشنواره و فعالیت‌های بنیاد علم و فناوری جمیلی پرداخت. سپس پیشنهادات اعضا برای برنامه بریسِک در سال 2023 مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و در پایان عکسی دسته جمعی از شرکت‌کنندگان گرفته شد.

شرکت‌کنندگان در این جلسه:

اعضای بریسِک از کشورهایی شامل چین، پاکستان، فیلیپین، مالزی، تایلند، قبرس، تاجیکستان، سازمان آموزشی، فرهنگی و علمی اتحادیه عرب، سنگاپور، ایران، اوکراین، رومانی و …