امضای تفاهم‌نامه همکاری مابین دفتر خاورمیانه سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

ویپا یک سازمان جهانی غیرانتفاعی است که در سال 2010 تاسیس شد. دفتر مرکزی این سازمان در جمهوری چین (تایوان) قرار دارد. در حال حاضر بیش از 50 کشور به خانواده ویپا پیوسته‌اند تا اختراعات، نوآوری و حقوق مالکیت معنوی را در سراسر جهان ترویج کنند و در تلاش است تا با سیاست‌گذاری‌های درست موجبات ترویج همکاری بین انجمن‌ها، مخترعان، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و شرکت‌های کشورهای مختلف را فراهم نماید. ویپا تاکید زیادی بر “مفهوم مشترک” و “مشارکت اساسی” دارد.

ویپا برای پاسخگویی بهتر به نیازهای کشور عضو، دفتر منطقه‌ای خاورمیانه را نیز تاسیس کرد. این دفتر اکنون در کشور ترکیه فعال است و بر فعالیت‌های کشورهای ترکیه، ایران، امارات متحده عربی، قطر، عربستان سعودی و سوریه؛ به عنوان اعضای اصلی ویپا در منطقه خاورمیانه نظارت دارد.

پیرو جلسه برگزار شده مابین دکتر شادی جمیلی – رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره ، مهندس مهران خسروی – مدیر دفتر خاورمیانه WIIPA و با حضور دکتر بولنت کاواکلی – رئیس انجمن مخترعان ترکیه (TUMMIAD) و دکتر ابراهیم الباشی – رئیس مرکز تجاری‌سازی اطلاعات استانبول (BTM – وابسته به اتاق بازرگانی استانبول)؛ روز پنج شنبه مورخ 7 اردیبهشت ماه 1402، گام مهمی برای تقویت همکاری و حمایت از نوآوری در خاورمیانه برداشته شد و تفاهم‌نامه همکاری مابین دو مجموعه منعقد گردید.

تفاهم‌نامه همکاری بین دفتر خاورمیانه سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان ( WIIPA) و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در مرکز تجاری‌سازی اطلاعات در استانبول امضا شد. هدف از این مشارکت استراتژیک، گسترش همکاری‌ها مشترک، توسعه فعالیت‌های بین‌المللی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در منطقه خاورمیانه، حمایت از ایده‌ها، تحقیقات و اختراعات نوآورانه دانشمندان جوان می‌باشد تا راه را برای آینده‌ای روشن‌تر در زمینه‌های علم و فناوری هموار نماید.