ارتباط با پارک‌های علم و فناوری نقطه عطفی برای جشنواره

جلسه کمیته مدیریت و برنامه‌ریزی جشنواره با پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات

روز شنبه 28 فروردین 1400 با حضور 2 مهمان ویژه، آقایان محمدعلی جعفری (نماینده پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات)، علیرضا ثابتی فرد (مدیرعامل مرکز نوآوری لیزر ایران)، ابراهیم جمیلی، قوام‌الدین زاهدی، محمدرضا زالی، ناصر غلامی، سروش مودب، شادی جمیلی و فاطمه محمدی پناه برگزار شد.

در این جلسه در خصوص نحوه مشارکت «بخش اعتبار حمایتی مشاهیر و سازمان‌ها» با جشنواره قرن تصمیماتی اتخاذ شد و اعضای حاضر در جلسه نظرات خود را در خصوص این بند مطرح نمودند.

در ادامه شادی جمیلی خاطر نشان کرد: «جشنواره نیاز مالی ندارد و مشارکت مشاهیر تنها به دو دلیل صورت می‌گیرد: 1- درخواست و استقبال زیادی که از جانب شرکت‌ها و خیرین جهت مشارکت با جشنواره 2- بزرگ شدن دایره جشنواره»

محمدعلی جعفری طی جلسه در خصوص پارک ict توضیحاتی را مطرح نمود و افزود: «ارتباط با سایر پارک‌ها نقطه عطفی برای جشنواره محسوب می‌گردد، چراکه این پارک‌ها از پتانسیل خوبی برخوردار هستند.» جعفری همچنین پارک‌های علم و فناوری استان سمنان، آذربایجان، مشهد و یزد را  از جمله پارک‌های فعال کشور شمرد. طی این جلسه محمدعلی جعفری به عنوان دبیرکمیته ارتباط با پارک‌های علم و فناوری انتخاب شد.

علیرضا ثابتی فرد در ادامه، در خصوص حوزه فعالیت مرکز لیزر ایران ارائه توضیحاتی را عنوان کرد و این مرکز  را شتاب دهنده و مرکز رشدی در زمینه فناوری لیزر خواند؛ ثابتی فرد در ادامه خاطر نشان کرد: «مرکز لیزر ایده‌های خام را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس حمایت مالی و حمایت فنی لازم را به انجام می‌رساند. در نهایت درخواست مرکز لیزر از جشنواره این است که افرادی که ایده و استارتاپ‌هایی در این زمینه دارند، از طریق جشنواره به مرکز لیزر معرفی گردند.»

پیرو این درخواست، دکتر زاهدی اضافه کرد: «ایده‌های ثبت شده در ادوار گذشته را مورد بررسی و غربالگری قرار می‌دهیم و مواردی که به تخصص مرکز لیزر نزدیک باشد به آن مرکز معرفی خواهیم کرد.»