آغاز همکاری مابین مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

آغاز همکاری مابین مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

روز چهارشنبه مورخ 13 اردیبهشت ماه 1402 جلسه‌ای مشترک مابین آقای مهندس علیرضا جعفر – مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف و آقای دکتر سروش مودب – مدیر اجرایی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان برگزار گردید.

ابتدا مهندس جعفر به معرفی مرکز تحت مدیریت خود پرداخت:

مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در سال 1379 به عنوان اولین مرکز کارآفرینی در کشور، و با هدف افزایش روحیه کارآفرینی در دانشجویان، اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه، افزایش سطح معلومات عمومی و تخصصی کسب وکار، استفاده بهینه از قابلیت‌ها و توانمندی‌های اعضای جامعه دانشگاه صنعتی شریف جهت توسعه کسب و کار دانش‌بنیان و همکاری نزدیک با سایر نهادهای فعال در حوزه کسب و کارهای دانش‌بنیان فعالیت خود را آغاز نمود.

ایشان در ادامه افزود: مرکز کارآفرینی شریف، در راستای نیل به اهداف مورد نظر، عمده فعالیت خود را در 2 گروه «ارائه خدمات کارآفرینی»، «ارائه خدمات شغلی» متمرکز نموده‌است.

مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در راستای ایجاد تعامل و ارتباط هرچه بیشتر حوزه آموزش عالی با بازارهای کار تخصصی و  فراهم نمودن بستری مناسب جهت افزایش اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و همچنین جهت اخذ نیازهای شغلی و موقعیت‌های کارآموزی صنایع و سازمان‌ها، اقدام به راه‌اندازی” مرکز کاریابی شریف”  نموده است.

مرکز کاریابی شریف به عنوان تنها کاریابی رسمی دانشگاه صنعتی شریف از مهرماه ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده است.

در ادامه دکتر مودب با اشاره به رویدادهایی مانند ریورس پیچ که یک رویداد کارآفرینی تقاضا محور است و در آن نقش‌ها معکوس هستند، به این معنی که استارتاپ‌ها ایده‌های تجاری خود را به مخاطبانی از سرمایه‌گذاران، نمایندگان شرکت‌ها، مربیان استارتاپ یا سایر افراد علاقه‌مند ارایه نمی‌کنند و رویداد استارتاپ ویکند که یک گردهمایی به صورت آموزشی و تجربی برای کارآفرینان و افراد ایده‌پرداز است تا در جریان آن بتوانند ایده‌های خود را با یکدیگر در میان گذاشته و آنها را در معرض قضاوت داوران و مربیان قرار دهند اشاره نمود و پیشنهادی مبنی‌بر برنامه‌ریزی دقیق به‌منظور برگزاری رویدادهای تخصصی حوزه کسب و کار و کارآفرینی را مطرح ساخت.

پس از ارائه توضیحات فوق مقرر گردید: تفاهم نامه‌ای به منظور ایجاد همکاری های مشترک مابین مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان منعقد گردد و پیرو آن رویدادهای تخصصی حول محور علوم پایه و کارآفرینی برگزار گردد.