چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های «بررسی عملکرد برگزیدگان چهارمین جشنواره» برگزار شد

جلسه بررسی عملکرد برگزیدگان چهارمین جشنواره، آقایان (محمد زارعین برگزیده بخش فیزیک، وحید عیسی‌زاده برگزیده بخش تاثیر کرونا بر الگو زیستی) و خانم‌ها (فاطمه زارعین برگزیده بخش علوم زیستی و نازنین بهروز برگزیده بخش شیمی) روز سه شنبه 16 شهریور 1400 با حضور علیرضا ساری، ناصر غلامی، علیرضا فروزانمهر، سروش مودب، شادی جمیلی و ندا بهشتی برگزار شد.

جلسه با تلاوت قرآن کریم و پخش تیزر جشنواره قرن آغاز شد و در ادامه ندا بهشتی (دبیر کمیته پشتیبانی از برگزیدگان جشنواره) توضیحاتی را در خصوص روند پیشبرد عملکرد ایده‌های هریک از 4 برگزیده حاضر در جلسه و مراحل تجاری سازی ایده آنان مطرح نمود.

در ادامه فاطمه زارعین در خصوصو ایده خود توضیحاتی را مطرح نمود و از مدت زمان لازم جهت پاسخگویی تست‌های آزمایشی طرح خود گفت. فاطمه زارعین خلاقیت و نوآوری ایده خود را یکی از دلایل اصلی استقبال متخصصین دانشگاهی از آن دانست و افزود: «هنوز در مراحل آزمایشی ایده هستیم و تا تجاری‌سازی و عرضه به بازار راه‌های بسیاری باقی است.»

محمد زارعین، دیگر برگزیده حاضر در جلسه در ادامه به برآورد هزینه کمتر ایده خود نسبت به سایر رقبای مشابه موجود در بازار، به عنوان یکی از مزایای محصول نهایی گفت. وحید عیسی زاده نیز به اپلیکشن تخصصی «کرون مپ» به عنوان یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در خصوص ایده خود اشاره کرد و عقد قرارداد با سرمایه‌گذار مناسب در جهت تجاری سازی ایده خود را امری کمک کننده و سرعت بخش دانست. نازنین بهروز نیز در پایان به توسعه بازار هدف و افزایش امکان مشتری مداری ایده خود اشاره نمود.

در پایان، مقرر شد هریک از برگزیدگان، هرنوع درخواست علمی-اعتباری موجود در خصوص ایده خود را کتبا به دبیرخانه جشنواره اعلام نمایند تا در اسرع وقت اقدامات لازم در رابطه با آن‌ها صورت پذیرد.