هم اندیشی ارکان جشنواره با مدیر کل پشتیبانی معاونت فناوری وزارت علوم

نشست هم اندیشی ارکان جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با حضور آقای دکتر رضایی فر، سرپرست محترم دفتر پشتیبانی معاونت فناوری وزارت علوم چهارم اسفند ماه ۱۴۰۰ در دبیرخانه جشنواره برگزار گردید.

در ابتدای جلسه آقای مهندس ابراهیم جمیلی (رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره) درخصوص تعاملات جشنواره با وزارت علوم و نحوه حمایت از ایده پردازان و نخبگان نکاتی را مطرح فرمودند و به این نکته اشاره داشتند که وزارت علوم به عنوان مرجع اصلی علمی کشور، میتواند در نقش تسهیل گر فرآیندهای کسب و کاری، با ایجاد شبکه های علمی و تخصصی فناورانه و نوآور به توسعه آن کمک نماید. همچنین پیشنهاد نمودند که سلسله نشست های علمی و آموزشی در این راستا به صورت مشترک طراحی و اجرا گردد.
در ادامه آقای دکتر غلامی نکاتی را درخصوص فرآیندهای اجرایی جشنواره و نحوه اعطا اعتبار حمایتی مطرح نمودند و به این نکته اشاره داشتند که جشنواره به عنوان تنها رویداد تخصص حوزه علوم پایه است که همه ساله به همت بخش خصوصی و با حمایت دانشگاه های مطرح کشور و همراهی اساتید و کارآفرینان برتر در بخش داوری برگزار می گردد.
در ادامه آقای مهندس سروش مودب (مدیر اجرایی جشنواره) درخصوص نحوه پشتیبانی از برگزیدگان نهایی به این نکته اشاره داشتند که جشنواره تلاش می کند تا با ایجاد شبکه ارتباطی گسترده از مربیان، مجموعه های شتابدهی، مراکز نوآوری ، مراکز رشد دانشگاهی بتواند به رشد و توسعه ایده های برگزیدگان کمک نماید که در این راستا برنامه ریزی ویژه ای برای توسعه همکاری های استانی در سال آینده، نموده است.


آقای مهندس عبدالحسینی (معاون محترم ستاد خیرین وزارت علوم) ضمن تشکر از مهندس جمیلی، درخصوص همراهی و حمایت های همیشگی ایشان از جوانان و نخبگان کشور، به نقش مهم خیرین در ایجاد انگیزه و امید در جوانان اشاره نمودند.
در ادامه آقای دکتر رضایی فر ضمن اشاره به فعالیت های معاونت فناوری وزارت علوم و همچنین فعالیت هایی که در بخش پشتیبانی این معاونت اجرا می گردد، به امکان تعامل بیشتر جشنواره های تخصصی و استفاده از تجربیات یکدیگر اشاره کرده و افزودند: امروزه در کشور، نیاز زیادی به آموزش مهارت های نرم و تخصصی وجود دارد تا جوانان پس از اتمام تحصیل بتوانند با تکیه بر مهارت های کسب شده، وارد صنعت شوند و به صورت تخصصی چالش های موجود در صنعت را شناسایی و حل نمایند. ایشان تاکید کردند باید به تیم های در حال رشد، نگاه و اعتبار ویژه ای اختصاص داده شود.
در ادامه دکتر رضایی فر، آمادگی خود را برای حمایت از جوانان و نخبگان کشور در کنار جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان اعلام نمودند و فرمودند در این راستا در اطلاع رسانی برگزاری رویدادهای مشترک، ایجاد شبکه های ارتباطی تخصصی، ارتباط بین صنعت و دانشگاه و ایجاد تعاملات بیشتر با پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، با جشنواره همراهی خواهند داشت.