نشان«تماشای خورشید» به استاد «یوسف ثبوتی» اهدا شد.

چهارمین نشان «تماشای خورشید» از سوی کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران در مراسمی به پرفسور «یوسف ثبوتی» اخترشناس و فیزیکدان کشورمان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تالار ایران فرهنگستان هنر روز یکشنبه 16/08/1400 میزبان جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، اندیشمندان و پژوهشگران حوزه علم و ادب هم‌چون غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، علی‌اکبر صالحی معاون پژوهشی و قائم مقام رییس فرهنگستان علوم ایران، حجت الاسلام محمود دعایی مدیرمسوول روزنامه اطلاعات، سعداله نصیری قیداری رییس دانشگاه شهیدبهشتی، علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور، نامور رییس فرهنگستان هنر،به منظور بزرگداشت استادیوسف ثبوتی اخترشناس و فیزیکدان کشورمان بود.

چهارمین نشان «تماشای خورشید»  توسط همسر شهید مجیدشهریاری از شهدای هسته‌ای که خود و همسرشهیدشان افتخار شاگردی استاد ثبوتی را داشته‌اند به این  اخترشناس و فیزیکدان کشورمان اهدا شد.

طراحی مرکز تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان از افتخارات استاد ثبوتی

نصیری قیداری رییس دانشگاه  شهید بهشتی نیز  با بیان اینکه، مدت ۴۴ سال افتخار شاگردی استاد ثبوتی را داشته‌ام، افزود: بهترین لحظات برای بنده همواره افتخار بودن درکنار پرفسور ثبوتی بوده‌است.

وی تاسیس مرکز تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه دانشگاه زنجان را یکی از افتخارات استاد ثبوتی نام برد و گفت: ساخت و ساز فیزیکی این بنای ارزشمند که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان از این دانشگاه است شامل مهندسی، معماری ساختمان‌ها و فضای سبز به طور کامل سلیقه  استاد ثبوتی است.

استاد یوسف ثبوتی در این آیین در سخنانی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم که از چندین ماه پیش درگیر برگزاری آن بوده‌اند، گفت: من بر این باورم که دانشگاهیان ما وظایف خود را با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند بخوبی انجام می‌دهند.

وی افزود: بر این باورم که دانشگاه‌ها با برخورداری از انسان‌های ارزشمند همواره آلودگی‌ها را از خود دور کرده‌اند.

لازم به ذکر است، پروفسور ثبوتی از اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان می‌باشند.