مهارت های لازم و کلیدی که در سال 2020 باید کسب کنیم

ده مهارت لازم در سال 2020

مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی به  ده شایستگی کلیدی و  لازم اشاره داشته که  در سال ٢٠٢٠ میتونه ما رو برای ساختن آینده ای بهتر کمک کنه. در این مقاله به این فهرست اشاره می کنیم.

ده شایستگی کلیدی و  لازم در سال ٢٠٢٠

۱. “مهارت حل مسائل پيچيده”  : مهمترين مهارت يک فرد در دنيای پيچيده امروز از سال ٢٠١٥ تاكنون

۲. “تفکر نقادانه”  (صعود از  رتبه ٤ به رتبه ٢ ) :  اين بدان معني است که دنيای جديد در ارتباط با وضع موجود، نياز بيشتری به تحليل نقادانه خواهد داشت.

۳. “خلاقيت” ( صعود  از رتبه ١٠ به رتبه ٣) : با پيچيدگی های روزافزون در دنيای امروز، توانایی حل مسئله، نياز روزافزونی به خلاقيت خواهد داشت.

۴. “مهارت مديريت انسان ها” (سقوط از رتبه ٣ به رتبه ٤) : این مهارت همچنان، در دنیای آینده از اهميت بالايي برخوردار خواهد بود.

۵. ” هماهنگی و سازگاری اجتماعی” : (از رتبه ٢ به ٥ منتقل شده است اما باز هم جزء پنج مهارت برتر قرار دارد)

۶. “هوش احساسی/عاطفی” : (يک مهارت کاملاً جديد در ١٠ مهارت برتر است)

هوش عاطفی،  شیوه برخورد فرد با مسائل و فراز نشیب‌های زندگی را نشان می‌دهد و می تواند موجب شود که ارتباط بهتری با اطرافیان برقرار کند و در نتیجه قدرت سازش بیشتری با مشکلات عاطفی و هیجانی داشته باشد. این افراد مسئولیت پذیری بیشتری دارند و در مورد خود برداشت و نگرش مثبتی دارند.

۷ و ۸. “قضاوت” و “تصمیم گیری” با وجود ورود خلاقيت و هوش عاطفی به مکان های بالاتر جدول, با کمی جابجایی در رتبه ٧ و ٨ قرار خواهند داشت.

زیرا مهارت قضاوت کردن مسائل و اتفاقات پیرامون و مهارت تصميم گيری، برای ساختن دنيای جديد نقشی حياتی دارد.

۹. مهارت “مذاکره” در رتبه نهم قرار خواهد داشت.

۱۰. “انعطاف پذيری ادراکی” نیز يک مهارت جديد است و حکایت از آن دارد که بايد در شيوه و رويکرد ادراکی خود انعطاف پذيرتر باشيم.

مسائل هر روز پیچیده تر میشوند و حل آنها با استفاده از تفکر نقادانه و خلاقیت از ضرورتهاست.

مهارت های 2020

این مقاله رو در سایت جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان مطالعه می کنید، از این که تا پایان همراه ما بودید ازتون ممنونیم.