مفهوم کسب و کار

به طور کلی به سازمان‌هایی اطلاق می‌شود، که با ارائه کالا یا خدمات در ازای دریافت سود، به دنبال کسب سود هستند. به عبارت دیگر کسب و کار عبارت است از هر نهادی که به دنبال کسب سود از یک فعالیت باشد.

کسب و کار یک اصطلاح گسترده است و این فعالیت‌های سودجویانه عموما شامل ارائه نوعی کالا یا خدمات مورد نیاز مردم است. ممکن است مشاغل متحمل ضرر شوند، اما این مانع از تجارت آن‌ها نخواهد شد.

یک واحد تجاری برای فعالیت تجاری نیازی به داشتن ویترین یا وب‌سایت ندارد. به عنوان مثال، شخصی که در کنار جاده گل می‌فروشد، در حال کسب و کار است، زیرا در ازای سود یک محصول را ارائه می‌دهد. فردی که مهارت‌های خلاقانه خود را به صورت مستقل ارائه می‌دهد، می‌تواند یک کسب و کار در درون خود باشد.

نحوه فعالیت یک کسب‌ و کار

قبل از شروع مطمئن شوید که درک روشنی از آن‌چه که یک کسب و کار را تشکیل می‌دهد و هم‌چنین هرگونه فعالیت مرتبط با آن را دارید. این مستلزم دانستن قوانین محلی است که به تجارت شما مربوط است. این اطلاعات هم‌چنین به شما کمک می‌کند تا یک برنامه تجاری قوی برای شروع موفق در بازار ایجاد کنید.

انواع دسته‌بندی‌های کسب و کار

  • خدمات، مانند رستوران‌ها
  • تولید، مانند کارخانه‌های صنعتی
  • خرده‌فروشی، مانند فروشگاه‌های پوشاک

انواع مختلف کسب و کار

  1. مالکیت انفرادی

این‌ها مشاغل بدون مشارکت هستند که توسط یک فرد واحد اداره می‌شوند.

  1. شراکت

این مورد زمانی اتفاق می‌افتد که دو یا چند نفر در بودجه، نیروی کار، مالکیت، سود و زیان ناشی از یک مشاغل مشارکت می‌کنند.

  1. کسب و کار‌ها

این مشاغل متعلق به سهام‌داران است و می‌توانند به شرکت‌های بزرگ تبدیل شوند.

  1. کسب وکار‌های با مسئولیت محدود (LLC)

قوانین حاکم بر LLC‌ها در ایالت‌های مختلف متفاوت است؛ بنابراین بسته به جایی که فرد زندگی می‌کند، LLCها ممکن است رفتار مالیاتی مطلوبی یا مزایای دیگری ارائه دهند.