معرفی کیچیرو تویودا خالق تویوتا

نصیحتی به رنگ انگیزه

«کیچیرو تویودا» مؤسس کارخانه‌ی تولید ماشین‌آلات نساجی تویودا از دل کارخانه‌ی پدر، شرکتی را که امروزه بزرگ‌ترین خودروسازی جهان است تأسیس نمود. پدر تویودا کارخانه‌ی Toyoda Loom Works را با هدف تولید ماشین‌آلات نساجی تأسیس نمود و کمی قبل از مرگش به پسرش توصیه کرد که این شرکت را در صنعت اتومبیل نیز وارد کند و به همین سبب، کیچیرو بنا به نصیحت پدرش Toyota Motors را در سال ۱۹۳۷ تاسیس نمود.

تویودا، خالق تویوتا

کیچیرو تویودا 11 ژوئن ۱۸۹۴ در شهر شیزوکای ژاپن متولد شد. هوش بالای تویودا موجب شد در سنین نوجوانی وارد دانشگاه شود و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌ی مهندسی مکانیک دانشگاه توکیو به پایان رساند. یکی از اختراعات تویودا در کارخانه نساجی پدرش، ماشین اتوماتیک نساجی با نام TypeG بود. اولین اختراع موجب شد تا کیچیرو زمینه‌ی مطالعات خود را به موتور و لوکوموتیو تغییر دهد و با ساختار داخلی موتورها و نحوه‌ی مونتاژ آن‌ها آشنا شود.

مدل Model A1

 سال ۱۹۲۹، پدر تویودا با فروش ماشین‌آلات نساجی، سرمایه‌ای به ارزش یک میلیون ین را تنها به شرط تولید خودرویی کاملا ژاپنی در اختیار او قرار داد. 5 سال بعد، اولین خودروی طراحی‌شده که از گازوئیل به‌عنوان سوخت استفاده می‌کرد به‌عنوان نمونه‌ی اولیه آماده شد. کیچیرو نام اولین خودروی تولیدی را Model A1  گذاشت. تویودا یک سال پس از آغاز به کار، نام شرکت خودروسازی خود را به سبب سهولت گفتاری، تویوتا تغییر داد.

«من می‌خواهم به دورانی پایان دهم که با استفاده از تلاش دیگران، مسیری آسان را برای تولید طی می‌کردیم. ما تا امروز به دنیای غرب اتکا کرده بودیم. اگر می‌خواهیم صنعت ژاپن را به‌طور کامل مستقل کنیم، باید به این دوران و این سبک از تولید پایان دهیم.»

کیچیرو تویودا

این نوشته در Biography ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.