معرفی چهره «استیو جابز»

«استیو پاول جابز»» (Steve Paul Jobs) در ۲۴ فوریه‌ی سال ۱۹۵۵ میلادی در شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد. استعداد خارق‌العاده‌ای در تجارت داشت و در همان جوانی راه موفقیت در کار را پیدا کرد.

دستاوردهای استیو جابز

  • آی مک

آی مک اولین محصولی بود که جابز و جاناتان آیو با هم‌کاری هم آن را طراحی کردند که به موفقیت بزرگی نیز تبدیل شد. یک رایانه‌‌ی رومیزی با کاربری خانگی که در سال ۱۹۹۸ به بازار عرضه شد.

پیدایش اپل

 استیو در شرکت بازی‌‌سازی جوانی با نام «آتاری» (Atari) مشغول به کار شد.

در سال ۱۹۷۵ میلادی، وزنیاک که دوست قدیمی جابز بود، در اولین جلسه‌ی گروهی از علاقه‌مندان به کامپیوتر به نام «باشگاه کامپیوتر هوم‌برو» (Homebrew Computer Club) شرکت کرد و با کیت کامپیوتر شخصی Altair 8800 آشنا شد. این ملاقات باعث شد وزنیاک به فکر ساختن کامپیوتر خودش بیفتد.

جابز و وزنیاک، در اولین روز ماه آوریل ۱۹۷۶، شرکت «اپل» را تاسیس کردند. آن‌ها در گاراژ خانه‌اشان، برد کامپیوتر Apple I را مونتاژ و آن را به فروشندگان کامپیوتر می‌فروختند.

معرفی کامپیوتر شخصی «مکینتاش»

در سال 1981 میلادی، استیو جابز پروژه‌ای با نام «مکینتاش (Macintosh) » را در اپل طراحی کرد و ساخت.

مکینتاش یک کامپیوتر شخصی کوچک و ارزان بود. این کامپیوتر، سه سال طول کشید که بر طبق به گفته‌ی جابز هدف این بود که کار کردن با مکینتاش به سادگی کار کردن با یک توستر باشد.

  • تاسیس شرکت NeXT

در سال 1988، شرکت نکست اولین کامپیوتر خودش را با نام NeXT Cube و با قیمت ده هزار دلار معرفی کرد.

  • خریدن پیکسار

استیو جابر بخش گرافیک کامپیوتری شرکت «لوکاس فیلم (Lucas Film) » را خرید و این مجموعه‌ی جدید را «پیکسار (Pixar)» نامید.

او از پیکسار برای فروش کامپیوترهای رده بالا به بیمارستان‌ها و ارتش استفاده می‌کرد ولی در کنارش، انیمیشن‌ هم می‌ساخت.

معرفی آیپاد

اولین نسل آی‌پاد (iPod) در اکتبر ۲۰۰۱ عرضه شد. آی‌پاد (نخستین موزیک پلیر دیجیتال قابل‌حمل) سایز کوچکی داشت و استفاده از آن راحت بود. آی‌پاد با فروش ۳۰۰ هزار نسخه در ده سال، اپل را به گران‌ترین شرکت دنیا تبدیل کرد.

جابز با شعار «یک هزار موسیقی در جیبتان»، دستگاهی سفید، کوچک و دوست‌داشتنی را با نام «آیپاد» (iPod) معرفی کرد.