فراخوان جشنواره دانشمندان و اندیشمندان جوان از یکم خرداد آغاز می‌شود / نزدیک به ۲ میلیارد تومان جایزه در انتظار برگزیدگان

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره اندیشمندان و دانشمدان جوان درباره آغاز فراخوان این جشنواره و جوایز برگزیدگان توضیح داد

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، جمیلی رییس شورای سیاستگذاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و رییس بنیاد خیریه نیکوکاری جمیلی در نشست خبری این جشنواره که صبح امروز برگزار شد، گفت: جشنواره قرن نماد همکاری میان علم و ثروت است. حامیان معنوی این جشنواره مراکز علمی و دانشگاهی و اساتید برجسته‌ای هستند که به صورت داوطلبانه از این جشنواره حمایت می‌کنند و این بسیار لذتبخش است.

وی در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره یادآور شد: برگزاری جشنواره را برای آذرماه امسال به صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی پیش بینی کرده‌ایم. بخش اعظمی از جشنواره پیش رو با توجه به همه گیری کرونا ویروس به حوزه علوم پایه اختصاص دارد، اما حوزه هوش مصنوعی را نیز به بخش‌های یگر این جشنواره اضافه کرده‌ایم.

جمیلی عنوان کرد: هدف ما تنها برگزاری جشنواره نیست، بلکه اثرگذاری ملموس در حوزه علم و دانش است. ما تلاش می‌کنیم فرصتی مناسب برای دانشمندان و متخصصین جهت دیده شدن فراهم کنیم. در طول زمان ثبت نام از هر ایده پردازی پشتیبانی خواهد شد و نحوه داوری در دو حوزه کسب و کار و ایده پردازی نیز به صورت شفاف به اطلاع ایده پردازان خواهد رسید.

رییس بنیاد نیکوکاری جمیلی مبنا را حمایت از اندیشمندان و دانشمندان جوان همکاری‌های بین المللی دانست و افزود: طی تفاهمنامه‌ای که با سازمان جهانی یونسکو به امضا رسیده، برندگان در جامعه بزرگ یونسکو معرفی خواهند شد.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان ضمن تاکید بر تقویت باشگاه ایده پردازان ادامه داد: جشنواره تنها یک اسم نیست، بلکه به منزله حرکت علم و تحت حمایت قراردادن طرح‌های مناسب و تحول آفرین است. ما بنا داریم از مرحله نام نویسی تا اعلام نتایج استارت اپ ویکند برگزار کنیم و ارتباط بین شرکت کنندگان را با اساتید و طلایه داران ایجاد می‌کنیم تا بر غنای علمی جشنواره افزوده شود.

جمیلی با تاکید بر لزوم تبدیل ایده‌های فردی به تیمی حمایت از طرح‌هایی که فرصت حضور در جمع برگزیدگان را ندارند وعده داد که حمایت‌های مبسوطی از آن‌ها منوط به تلاش و پشتکار ایشان در قالب باشگاه ایده پردازان خواهد شد. حتی کسانی که سال‌های قبل شرکت کرده اند و تصور می‌کنند ایده پخته‌تر شده حتما در این دوره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه فراخوان جشنواره پنجم از یکم خردادماه آغاز می‌شود و تا یکم مهرماه جهت ثبت ایده‌ها و کسب‌وکار‌های نوپا فعال است، درباره جوایز این دوره اظهار داشت: مجموعا یک میلیارد و هشتصد هزار تومان جایزه برای این دوره در نظر گرفته شده است. تیم‌های اول و دوم حوزه‌های بخش ایده‌پردازی (شیمی؛ فیزیک؛ علوم زیستی؛ زمین شناسی؛ ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر؛ کرونا و هوش مصنوعی) هر کدام ۵۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در بخش کسب و کار‌های نوپا تیم اول ۵۰۰ میلیون تومان (۱۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی + ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری روی طرح)، تیم دوم ۳۰۰ میلیون تومان (۱۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی + ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری روی طرح)، تیم سوم ۲۰۰ میلیون تومان (۱۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی + ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری روی طرح)، تیم چهارم ۱۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی جایزه می‌گیرند.