غلامی: شعار پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان اعلام شد

دبیر شورای مدیریت و برنامه‌ریزی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان شعار پنجمین دوره این جشنواره را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، نشست خبری پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان تحت عنوان جشنواره قرن امروز در بنیاد نیکوکاری جمیلی و بنیاد حامیان دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست خبری غلامی، قائم مقام مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران و دبیر شورای مدیریت و برنامه‌ریزی جشنواره با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ آخرین سال قرن اخیر است و به همین دلیل عنوان جشنواره قرن برگزیده شده، عنوان کرد: در این راستا شعار امسال «جشنواره قرن جشنواره‌ای به گستره قرن جدید» در نظر کرفته شده است.

وی افزود: طی چهار دوره قبلی جشنواره حدود ۱۸۰۴ نفر شرکت کننده داشته ایم که این تعداد در سایت جشنواره ایده‌های خود را ثبت کرده و از این تعداد ۱۴۶ ایده به عنوان ایده‌های پذیرفته شده نهایی توسط کمیته‌های علمی و کسب و کار به عنوان طرح‌های برگزیده انتخاب شدند.

دبیر جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان ادامه داد: از این تعداد طرح ۲۱ ایده به نمونه محصول اولیه رسیده اند و البته تعدادی نیز به مرحله کسب و کار رسیده‌اند.

غلامی اظهار داشت: تنها حامی اصلی جشنواره بنیاد نیکوکاری جمیلی است که به عرصه حمایت از سرمایه‌های فکری ورود پیدا کرده است و امیدواریم این حرکت ارزشمند نهضت جدیدی را برای ورود خیرین به این عرصه به راه اندازد.