عادت‌های ایده‌ساز (بخش اول)

عادت‌های ایده‌ساز (بخش اول)

  1. روابط خود را تقویت کنید

به گفته استیو جابز: «خلاقیت، چیزی جز ارتباط نیست.»

هرچه گزینه‌های بیشتری برای ارتباط داشته باشید، ایده‌های شما بهتر خواهند بود. این بدان معناست که کیفیت و کمیت ارتباطاتی که برقرار می‌کنید، عامل مهمی در توانایی شما برای ارائه ایده مناسب است.

کتاب‌ها، مستندهای تلویزیونی، مقالات و فیلم‌هایی که تماشا می‌کنید، افرادی که با آن‌ها تعامل دارید و تجربیاتی که کسب می‌کنید، همه در ایده‌هایی که تولید می‌کنید مؤثر است.

  1. زوایایی از ایده خود را زیرکانه به اشتراک بگذارید

یافتن ایده‌های ارزشمند تنها نیمی از ماجرا است. برای استفاده بیشتر از آنچه تصور می‌کنید، بهتر است به روشی زیرکانه و بدون لو دادن اصل ماجرا، تنها با اشاره غیر مستقیم به برخی زوایای ایده خود، از عقاید و نظرات دیگران استفاده کنید.

I have a lot of good ideas

برای مثال، پس از خواندن یک مقاله جالب، با کسی در مورد آن صحبت کنید، در مورد آن در یک پست وبلاگ بنویسید و یا اصل آن را به توییتی با 140 کاراکتر تبدیل کنید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا به طور چشمگیری به زوایای بیشتری از ایده‌تان پی ببرید.

چراکه اشتراک گذاری ایده در قالب‌های مختلفی همچون صحبت کردن، نوشتن و انعکاس آن، شما را مجبور می‌سازد تا ابعاد ایده‌تان را به صورت عمیق‌تری بررسی کنید.

با این کار خلاقیت را از دل ایده‎تان خارج می‌کنید، از آن بیشتر می‌آموزید، قادر به یادآوری آن هستید و درک بهتری از آن دارید. هر یک از این موارد باعث می‌شود قفل ایده‌های جدیدی از راه باز شود.

Book and light bulb with hand drawing graph
  1. کلان فکر کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهبود ایده‌پردازی، فکر کردن در مورد چیزهایی است که به معنای کلان با آن‌ها روبرو می‌شوید.

مهم نیست چه چیزی یاد می‌گیرید، می‌توانید چشم انداز خود را در سطح کلان کوچک کرده و روش‌های مربوط به طوفان فکری را کشف کنید.

  1. سؤالات بیشتری بپرسید

سؤالات قدرتمند هستند اما اغلب ما به اندازه کافی نمی‌پرسیم. در هر مکالمه، طرح سؤالات جدید منجر به ایده‌های جدید می‌شود. این کار اطلاعات بیشتری به شما می‌دهد و به شما آموزش می‌دهد تا بسته به ارزش مطالب، به دنبال زاویه‌ها و لایه‌های مختلف آن‌ باشید.