رایزنی با پردیس کیش دانشگاه تهران در جهت پیشبرد اهداف بعد بین الملل جشنواره

رایزنی با پردیس کیش دانشگاه تهران در جهت پیشبرد اهداف بعد بین الملل جشنواره

 روز شنبه  مورخ 7 آبان ماه 1401 جلسه ما بین برخی از ارکان جشنواره و ریاست پردیس کیش دانشگاه تهران و به منظور پیشبرد اهداف بین الملل جشنواره برگزار گردید.

ابتدا دکتر ذاکر اصفهانی (ریاست پردیس بین المللی کیش) به معرفی پردیس پرداختند: دانشگاه تهران در میان موسسات و سازمان‌های وابسته به آموزش عالی کشور از هر حیث و هر نظر از جایگاهی رفیع بهره‌مند است. در واقع اگر متغیرهایی چون سابقه و قدمت، تدریس استادان بنام و بلند مرتبه، تحصیل دانشجویان ممتاز، کثرت دانشجویان، استادان و کارکنان، ارزش مدارک تحصیلی در کشور و خارج از آن، پیوند و تعامل با دستگاه‌های اجرایی و موسسات و شرکت‌های صنعتی، اداری، اجرایی و… ، داشتن کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌های غنی و مجهز، تعدد رشته‌ها و دانشکده‌ها و موسسات پیوسته و وابسته و… را از معیارهای تعیین اعتبار و اهمیت یک دانشگاه برشماریم، بی گمان دانشگاه تهران را باید معتبرترین و مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور دانست. بی‌جهت نیست که از این دانشگاه با تعبیر «دانشگاه مادر» و «نماد آموزش عالی» یادشده است. پردیس بین المللی کیش به عنوان زیر مجموعه ای از این دانشگاه پرافتخار در سال 1386 در جزیره کیش تاسیس شد. پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران به استناد اساسنامه خود اهداف مهمی را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است. مهمترین اهداف این پردیس عبارتند از: تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور مطابق استانداردهای بین المللی، گسترش آموزش عالی در مناطق آزاد و استفاده از همه ظرفیت های دانشگاه تهران برای بین المللی شدن، ورود به عرصه رقابت بین المللی برای ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و جذب دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی و ارتقای شاخص های علمی دانشگاه و توسعه مرزهای دانش. در حال حاضر حدود 2600 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در مجموعه رشته های فنی و مهندسی، علوم اجتماعی و رفتاری، علوم پایه، هنر و علوم انسانی در پردیس کیش مشغول تحصیل هستند که از ظرفیت اساتید مبرز دانشگاه تهران و دیگر امکانات اموزشی و رفاهی پردیس استفاده می نمایند و حدود 2700 نفر تا کنون از این پردیس فارغ التصیل شده اند.

در ادامه دکتر مودب به معرفی جشنواره، نحوه حمایت از برگزیدگان، همراهی ایده پردازان تا مرحله تجاری سازی و همچنین تغییر نام بنیاد نیکوکاری جمیلی به بنیاد علم و فناوری جمیلی پرداخت.

سپس دکتر محمدی پناه تاسیس باشگاه علوم پایه و تکنولوژی یونسکو و هم چنین رایزنی با موسسه اکو را از عمده فعالیت های بین المل این رویداد علمی خواند.

در پایان مقرر گردید تفاهم نامه ای دو جانبه ما بین پردیس کیش و جشنواره به منظور برگزاری نمایشگاه دائمی در جهت به نمایش درآوردن دستاوردهای ایده پردازان و همچنین ایجاد شورای دانش بنیان منعقد گردد.