حمایت از سرمایه‌های فکری ارزشمند با کمک خیرین / ایده‌های ارسالی به جشنواره قرن محرمانه می‌مانند

رییس پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با تاکید بر محرمانه نگاه داشتن ایده‌های ارسالی در فراخوان گفت: این جشنواره برای حمایت از سرمایه‌های فکری ارزشمند گام برمی‌دارد.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، در نشست خبری پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان (جشنواره قرن)، مشفق دبیر پنجمین دوره این جشنواره و رییس پردیس علوم دانشگاه تهران با تاکید بر ضرورت پرداختن به حوزه علوم پایه بیان کرد: با توجه به شیوع گسترده کرونا که تمام جهانیان را با پدیده‌ای ناشناخته روبه‌رو کرده لازم است برای رفع آن از ایده‌های نو و خط شکنانه که بدون شک از سوی جوانان و اندیشمندان جوان قابل ارائه است، کمک بگیریم.

دبیر جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان ادامه داد: در این راستا برگزاری رویدادی همچون جشنواره قرن می‌تواند باعث رشد و شکوفایی ایده‌ها شود تا کمک حال ما در شرایط سخت باشد. این جشنواره دارای دوبخش ایده‌پردازی و کسب‌وکار‌های نوپاست که در بخش اول به دلیل تعدد ایده‌ها برای انتخاب برگزیده مجبور به بررسی‌های اولیه و انتخاب و داوری هستیم، در بخش دوم هم تبدیل ایده‌ها به کسب‌وکار دارای اهمیت است.

در ادامه این نشست، کمره‌ای رییس جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و رییس هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران بیان کرد: برای اولین بار بخش خصوصی آن هم از نوع غیرانتفاعی (بنیاد خیریه نیکوکاری جمیلی) وارد حوزه حمایت از پژوهش و پژوهشگر شده که قابل تقدیر است. جوانان متخصص سرمایه‌های آینده کشور هستند و باید در کشور خودشان استعدادهایشان شکوفا شود.

وی از حرکت تدریجی این جشنواره برای حضور قدرتمندانه در عرصه بین المللی خبر داد و گفت: بخشی از این حرکت با امضای تفاهمنامه با یونسکو در جشنواره پیش رو محقق خواهد شد تا در لیست جشنواره‌های سازمان جهانی یونسکو قرار گیرد.

کمره‌ای از پرداخت محوری به موضوع کرونا در جشنواره قرن خبر داد و گفت: با توجه به حمایت‌های گسترده مراکز علمی و دانشگاهی جایگاه این جشنواره بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و پیشنهاد همکاری و کار نیز از سوی مراکز صنعتی و علمی برای برگزیدگان فراهم خواهد شد.

وی اظهار داشت: متخصصین و علاقمندان می‌توانند در زمان ثبت نام محرمانه ماندن طرح‌های خود را برگزینند و آن را تضیمن شده بدانند و مطمئن باشند این ایده به جز داوری از سوی متخصصین امین در هیچ جای دیگر مطرح نخواهد شد.