جلسه هم اندیشی جشنواره با رؤسای پردیس و دانشکده‌های علوم پایه کشور

نخستین جلسه هم اندیشی پنجمین جشنواره با رؤسای پردیس و دانشکده‌های علوم پایه کشور روز سه شنبه 1399/12/12 با حضور جناب آقای مهندس ابراهیم جمیلی (رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره)، جناب آقای دکتر کمره‌ای (رئیس جشنواره)، جناب آقای دکتر مشفق (دبیر جشنواره)، جناب آقای دکتر زاهدی (دبیر علمی جشنواره)، جناب آقای دکتر غلامی (دبیر کمیته مدیریت و برنامه ریزی)، سرکار خانم دکتر شادی جمیلی (رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره) و جمعی از رؤسای دانشکده‌های سراسر کشور (دانشگاه تهران، علم و صنعت، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد، رازی کرمانشاه، زنجان، تبریز، اصفهان، کاشان، بوشهر، شیراز، بین المللی قزوین، نوشیروانی بابل و کاشان) برگزار گردید.

جلسه با قرائت قرآن و سرود ملی آغاز شد و در ادامه دکتر غلامی به توضیح و معرفی جشنواره پنجم پرداختند و در خصوص جوایز ادوار گذشته جشنواره و وجه تمایز جشنواره‌های چهارسال گذشته با یکدیگر، توضیحاتی را مطرح نمودند.

دکتر غلامی هدف از برگزاری جلساتی این چنینی را، افزایش شناخت و آشنایی رؤسای دانشکده‌های سراسر کشور با جشنواره و بهره‌مندی از پیشنهادات و انتقادات ایشان دانستند.

سپس مهندس جمیلی از اهمیت علوم پایه به عنوان اساس پیشرفت کشور گفتند و افزودند: «جشنوراه 1400، جشنواره قرن است و اگر این رویداد مورد توجه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کشور باشد، تاثیر بسزایی در پیشرفت آن خواهد داشت. جشنواره باید بتواند مرجعی برای علوم پایه باشد، علمی که طی چند سال گذشته توجه چندانی به آن نشده‌است. با تمام محدودیت‌های حاصل از کرونا، خرسندیم که جشنواره در فضای مجازی هم جایگاه خود را پیدا کرده‌است و برای ارتقا آن نیز همچنان خواهیم کوشید. جشنواره به تقدیر و تدبیر در کنار رؤسای دانشکده‌های کشور است تا با یکدیگر اثری ماندگار در علوم پایه و تلفیق آن با صنعت رقم زنیم.»

پس از آن دکتر مشفق به اولویت جشنواره که توسعه جایگاه علوم پایه و تحقق ایده‌های جوانان است اشاره نمودند و افزودند: «کرونا نشان داد پژوهش‌های بنیادی تا چه اندازه در زندگی بشر مؤثر است و این رویداد علمی، انگیزه مضاعفی برای جوانان اندیشمند و دانشمند و بهره‌وری از فرصت‌هایی این چنینی در روزهای درگیری با ویروس شایع کرونا است.»

سایر روسای دانشکده‌های علوم پایه کشور نیز به ترتیب به تحلیل و بررسی ادوار گذشته جشنواره و ارائه پیشنهادات خود در خصوص ارتقا سطح اطلاع رسانی و برگزاری جشنواره پنجم پرداختند.

در پایان جلسه، دکتر کمره‌ای ضمن تشکر از روسای دانشکده‌های علوم پایه بابت حضور ایشان در جلسه هم اندیشی، برگزاری رویدادی علمی از سوی نهادی خصوصی را حرکتی ارزشمند دانستند و افزودند: «شایسته است رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور، به عنوان نماینده‌های دانشگاه‌ها به نیت خیر بنیاد نیکوکاری جمیلی یعنی جشنواره بپیوندند و به پیشرفت و توسعه علوم پایه کمک کنند.»