جلسه هم اندیشی با مرکز نوآوری مشهد

جلسه هم اندیشی با مرکز نوآوری مشهد

در روز  سه شنبه مورخ 29 فروردین ماه 1401 جلسه آنلاین با مرکز نوآوری مشهد با حضور آقای دکتر عباس زاده (مدیر عامل مرکز شتابدهی) ، آقای دکتر حشمتی (مدیر عامل مجموعه مرکان) ، آقای مهندس سروش مودب (مدیر اجرایی جشنواره) و خانم هنگامه تشت زر (دبیر کمیته روابط عمومی جشنواره) برگزار گردید.

در ابتدای جلسه مهندس مودب جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان را معرفی نموده و گزارشی در خصوص ادوار گذشته، تعداد ایده های دریافتی، نحوه حمایت از برگزیدگان نهایی، منتورینگ و آموزش برگزیدگان و… توضیحاتی را ارائه و در خصوص ایجاد همکاری های مشترک پیشنهاداتی را مطرح نمودند.

پیرو پیشنهادات و توضیحات مدیر اجرایی جشنواره؛ دکتر عباس زاده به معرفی مجموعه پرداختند:

مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد، پس از مشخص شدن ضرورت وجود متولی نوآوری در خصوص ارائه راه حلهای نوآورانه لازم جهت حل مسائل و رفع معضلات شهری، براساس حمایت شورای اسلامی شهر مشهد، توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری مشهد، با هدف ارائه‌ راه حل‌‌های نوین در حوزه فعالیت‌های شهری و فراهم سازی زمینه تسهیل و توسعه فضای کسب و کار در راستای حل مسائل و رفع معضلات شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان شهر مشهد تاسیس شده است.

در ادامه ایشان اهداف مجموعه را بدین شرح بیان نمودند:

– ایجاد بسترهای خلاقیت و نوآوری در اقشار مختلف جامعه و ترویج تفکر و روحیه کارآفرینی میان شهروندان

– حمایت از ایجاد و توسعه شرکت های کوچک و متوسط فناوری و حمایت از مؤسسه ها و شرکت های تحقیقاتی و مهندسی نوآور با هدف توسعه فناوری و کارآفرینی

– کمک به ارتقای توان جذب دانش فنی و سرمایه های داخلی و خارجی و افزایش قدرت رقابت و رشد شهر مشهد در سطح بین المللی متکی بر دانش

– ایجاد برند و تصویر ذهنی دوستانه بودن محیط سرمایه گذاری و کسب و کار در شهر مشهد برای شرکت های نوپا

– کمک به تجاری سازی نتایج تحقیقات و دستاوردهای فناورانه و نوآورانه شهری و حل مسائل شهری و شهرداری

در پایان ایشان در خصوص زمینه فعالیت مرکز توضیحاتی را ارائه نمودند:

مهمترین هدف از راه اندازی مراکز نوآوری در سطح کلانشهرهای کشور، کمک به مدیریت شهری و حل معضلات و مشکلات شهری است و موضوع مورد بحث در این مراکز، دستیابی به راه حل های کارشناسی در اداره امور شهر خواهد بود. مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد، مرکزی است برای هوشمند سازی و بهینه سازی روش های اجرایی و ساخت سامانه ها، دستگاه ها و قطعات مورد نیاز و حل مسائل مدیریت شهری با تأکید بر ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی و صنعتی با اولویت استارتاپ ها، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان و مجموعه های خلاق. به دنبال آن است تا رهبران محلی، کسب و کاری، بخش های عمومی و غیرانتفاعی و بخش های خصوصی دغدغه مند در بخش عمومی را به یکدیگر ارتباط دهد و بتواند از ظرفیت های بخش خصوصی و استارتاپ ها جهت کمک به مدیریت شهری، استفاده نماید. در این مرکز، مجموعه ای از شتاب دهنده های بخش خصوصی برای کمک و همیاری دعوت شده اند و به دنبال آن است که شتاب دهنده ها در حل مسائل شهری همراه با مجموعه مدیریت شهری باشند.

در نهایت مقرر گردید تفاهم نامه ای دو جانبه فی مابین جشنواره و مرکز نوآوری مشهد جهت همکاری های گسترده، حمایت از ایده پردازان و بهره مندی مخاطبین جشنواره از رویدادهای آموزشی مرکز نوآوری مشهد منعقد گردد.

در این راستا مقرر گردید مجموعه مرکان با مدیریت دکتر حشمتی بعنوان بازوی اجرایی؛ در برگزاری رویدادهای استانی همراه جشنواره باشند.