جلسه همفکری مجموعه بنتا با جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

جلسه همفکری مجموعه بنتا با جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

در تاریخ 1401/01/27 جلسه ای با موضوع همفکری جهت ایجاد همکاری های مشترک؛ با حضور خانم دکتر راحله میلادی (مدیر عامل مجموعه بنتا)، آقای مهندس متولی (مدیر بخش سرمایه گذاری مجموعه بنتا)، آقای مهندس سروش مودب (مدیر اجرایی) و خانم دکتر شادی جمیلی (رئیس دبیرخانه دائمی) در محل دبیرخانه جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان تشکیل گردید

در ابتدای جلسه آقای مهندس مودب توضیخاتی را در خصوص جشنواره و روند بین المللی شدن آن، تفاوت بخش ایده پردازان و کسب و کارهای نوپا و نوع حمایت از آنها،  اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره و تاسیس آکادمی آن سو ارائه نمودند.

در ادامه مدیر اجرایی جشنواره در خصوص فعالیت های استانی و تمرکز بر روی 5 استان شاخص ( شیراز، مشهد، اصفهان، گیلان، یزد/زنجان) گزارشی را ارائه نمودند و هدف از این کار را تقویت منتورینگ در بخش استان ها و عدم تمرکز صرف بر روی استان تهران ذکر کردند.

مهندس مودب در قسمت پایانی صحبت های خود درخواست هایی از مجموعه بنتا در خصوص ششمین دوره از جشنواره داشتند:

1- کمک به جشنواره در خصوص منتورینگ و آموزش برگزیدگان

2- بررسی نقاط قوت و ضعف جشنواره و پیرو آن ارائه پیشنهادات جهت اجرای هرچه بهتر و باشکوه تر در بخش استانی، اجرایی و بین الملل

3- مجری برگزاری رویدادهای جشنواره بر اساس پلتفرم ارائه شده از دبیرخانه

 

پس از صحبت های مهندس مودب، دکتر میلادی ابتدا توضیحاتی را در خصوص مجموعه بنتا ارائه نمودند:

مجموعه بنتا از آذر ماه سال ۱۳۸۹ در حوزه خدمات کسب‌وکار فعالیت خود را آغاز کرد. با گذشت ۵ سال و با توجه به توسعۀ اکوسیستم استارتاپی در ایران، بنتا در راستای مسئولیت اجتماعی‌اش، برگزاری رویدادهای کارآفرینی را به صورت سالانه و غیرانتفاعی، در دستور کار خود قرار داد.

شناخت بیشترنسبت به اهمیت رویداد وظرفیت‌های آن از یک سو و دریافت بازخورد مثبت از مخاطبان رویدادها از سوی دیگرموجب شد که «گروه ارتباط گستران بنتا» از سال ۱۳۹۷ با تمرکز بر «طراحی و برگزاری رویداد» فعالیت خود را به صورت تخصصی در این صنعت آغاز کند.

همچنین ایشان برنامه کاری مجموعه بنتا را برای سال 1401 در 2 بخش بیان نمودند:

1-ارتباط صنعت با مراکز نوآوری نه لزوما استارتاپی

2-شروع به کار بنتا آکادمیک جهت رفع شکاف افراد جویای کار و بازار کار

ایشان در ادامه اهداف مجموعه را اینگونه بیان نمودند:

انتقال پیام اصلی رویداد به مخاطب، ایجاد ارتباط موثر و لذت‌بردن از زمان حضور در رویداد سه هدف اصلی بنتا هستند. ایجاد تعادل میان این سه شاهراه، تخصصِ مجموعۀ «ارتباط گستران بنتا» را می‌سازد.

از آنجا که جان‌مایۀ یک رویداد ازایجاد حس خوب در مخاطبین آن نشات می‌گیرد، بنتا «خلق تجربۀ لذت‌بخش توسط رویداد» را ارزش محوری خود قرار داده است.

در ادامه آقای مهندس متولی اهداف و ماموریت بنتا را بدین گونه شرح دادند:

جهان امروز برمبنای گفت‌و‌گو، خلق ارتباطات و ایجاد تعامل شکل گرفته است. درهمین راستا بنتا رویدادها را به‌عنوان پلتفرمی برای ایجاد فضای ارتباط و تعامل افراد، تیم‌ها و سازمان‌ها تعریف می کند. بر همین اساس پیاده‌سازی راهکارهای عملی و‌ همکاری‌های بین‌سازمانیْ از درون همین فضاهای پویا و منعطف، ممکن خواهد شد. با این دیدگاه است که بنتا چشم‌انداز خود را پرورش ‌و ‌توسعۀ اکوسیستم کارآفرینی قرار داده است.

باید اشاره کرد که در دنیای تعاملی ما خلاقیت و نوآوری نیز دو بنیاد اساسی برای تولد و رشد سازمان‌ها هستند. از این‌رو مجموعۀ بنتا ماموریت خود را این‌گونه تعریف کرده است: «ارائه راهکارهای خلاقانه به سازمان‌ها در قالب رویداد»

سپس دکتر جمیلی در تکمیل توضیحات مهندس مودب نکاتی را یادآور شدند:

1- مجموعه زرین متشکل از سه بخش بنیاد علم و فناوری، صنعت و جشنواره علمی است و همواره تلاش ما بر این است که همبستگی و تعامل بین سه بخش حفظ شود و در نتیجه پیوستگی بین بخش صنعت و کارآفرینی برقرار گردد.

2- ایشان هدف از برگزاری رویدادها را حمایت از برگزیدگان ادوار گذشته و همچنین ایجاد مسیری هموار برای برگزیدگان پیشرو و هدف از برگزاری جشنواره را رساندن برگزیدگان به کسب و کار دلخواه خود برشمردند.

در پایان جلسه مدیر عامل و مدیر بخش سرمایه گذاری مجموعه بنتا آمادگی خود را جهت همکاری در بخش اجرایی و منتورینگ جشنواره اعلام نمودند و مقرر گردید مطالعات تکمیلی در خصوص ادوار گذشته جشنواره جهت برنامه ریزی و ارائه پیشنهادات به دبیرخانه از سوی عوامل مجموعه بنتا صورت پذیرد.