تقویت روابط بین المللی در جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

رئیس شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان گفت: در این جشنواره به دنبال تقویت روابط بین الملل هستیم

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان امروز ۲۵ اردیبهشت با حضور ابراهیم جمیلی رئیس شورای سیاست‌گذاری این جشنواره و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی در دانشگاه تهران برگزار شد.

جمیلی، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در این مراسم اظهار کرد: در این جشنواره قصد داریم ایده پردازان را در حوزه کسب و کار حمایت کنیم و همکاری‌های بین المللی را بسط دهیم.

او افزود: به این منظور با یونسکو تفاهم نامه‌ای را امضا می‌کنیم تا برندگان و برگزیدگان این جشنواره در جامعه بزرگ یونسکو معرفی شوند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان ادامه داد: امکان ندارد که در برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان حتی یک دانشگاه یا مرکز علمی همکاری نداشته باشند؛ براین اساس به دنبال تقویت روابط بین المللی هستیم.

جمیلی تصریح کرد: برای اولین بار در جشنواره غرب به غیر از حمایت‌هایی که از طریق بنیاد نیکوکاری انجام خواهد گرفت به صورت محدود برای یک سری از شرکت‌ها هم اجازه ارائه گرنت را می‌دهیم. مقرر شده تمام افرادی که در حوزه‌های مختلف ایده دارند، به همان بخش از صنایع ذکر شده معرفی شوند و به صورت مشکل محور، فعالیت خود را ادامه دهند.

او گفت: باید گفت که جشنواره تنها یک اسم نیست، بلکه برگزاری جشنواره به معنای حرکت علم است و باید بتوانیم در اختتامیه چندین طرح خوب را حمایت کنیم، طرح‌هایی که اگر مورد حمایت قرار بگیرند؛ حتما می‌توانند تحولی در آینده علمی داشته باشند.

رئیس شورای سیاست گذاری پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان اضافه کرد: افرادی که در علوم پایه صاحبنظر هستند، در صورتی که بین المللی شناخته شوند با استفاده از صفحات مجازی و برگزاری وبینار‌های مختلف می‌توانند بر غنای علمی این جشنواره تاثیرگذار باشند.

جمیلی گفت: با برگزاری جشنواره‌های گوناگون می‌توانیم جوانان با استعداد کشور را به جامعه علمی، تولیدکنندگان و افراد نیازمند به ایده‌های این جوانان را معرفی کنیم تا پیشرفت و شکوفایی اقتصادی کشور را به همراه داشته باشند.