تبسم لطیفی، بنیان‌گذار سایت مامان‌پز

تبسم لطیفی، بنیان‌گذار سایت مامان‌پز

تبسم لطیفی وقتی که جزء بهترین رتبه‌های کنکور کارشناسی شد و در رشته برق دانشگاه صنعتی شریف قبول شد، هیچوقت فکر نمی‌کرد که بازار این رشته تا این حد اشباع شده باشد.

به همین دلیل بعد از دریافت مدرک کارشناسی‌اش به دنبال علاقه‌اش یعنی رشته‌های مدیریتی (کارآفرینی) رفت تا بتواند نقشی متفاوت‌تر از یک مهندس برق داشته باشد.

بعد از شروع کارشناسی ارشد، او در اتاق فکر بانک پاسارگاد استخدام شد و حقوق خوبی هم داشت. یک روز که داشت به آینده فکر می‌کرد، متوجه شد که نمی‌خواهد یک کارمند بماند و دوست دارد کسب‌و‌کاری را راه بیاندازد. به همین دلیل استعفا داد و از حقوق دو میلیون تومانی‌اش گذشت.

تبسم لطیفی خرم‌آبادی بود و بعد از قبول شدن در دانشگاه شریف به تهران آمده بود. او تنها بود و اکثر اوقات به خاطر فشار درس مجبور بود از غذاهای رستورانی و فست‌فودها استفاده کند.

اهمیت دادن به سالم بودن غذا از طرفی و دلتنگی برای دست‍پخت مادرش از طرفی دیگر موجب شد تا ایده مامان‌پز به ذهنش برسد.

مامان‌پز استارت‌آپی است که به نیاز دو دسته از افراد توجه دارد: دسته اول زنان سرپرست خانوار و کسانی که عاشق آشپزی هستند و دسته دوم، افرادی که به دلیل کمبود وقت مجبورند بیرون از خانه غذا بخورند. او حالا دیگر ۳۳ سال دارد و آینده خوبی را برای این ایده می‌بیند.

هیچ استارت‌آپی بدون یک تیم خوب به جایی نمی‌رسد. تیم تبسم از چهار نفر همکلاسی خوش‌ذوق دانشگاهش تشکیل شده است که مامان‌پز را شروعی برای ایده‌هایشان می‌دانند.

تبسم لطیفی این روز‌ها به دنبال گسترده کردن کسب‌و‌کارش است. مامان‌پز فعلا محدوده‌های کمی از تهران را خدمات می‌دهد؛ اما لطیفی معتقد است تا ۵ سال آینده فروش روزانه غذاهای مامان‌پز به ۲۰۰هزار پرس خواهد رسید.