برگزیدگان نهایی چهارمین جشنواره، در مسیر پیشبرد ایده و تجاری‌سازی محصول

جلسه بررسی مسیر پیشبرد ایده برگزیدگان نهایی دو بخش ایده‌پردازان و کسب و کارهای نوپا، آقایان (محسن مطیعی، عدنان اسدبیگی و هادی قره باغیان) روز سه‌شنبه 5/5/1400 با حضور محمدرضا زالی، ناصر غلامی، محمد گنج تابش (برگزیده علمی چهارمین جشنواره و از متخصصین حوزه هوش مصنوعی کشور)، شادی جمیلی و فاطمه محمدی‌پناه برگزار شد.

طی این جلسه، هادی قره باغیان از پیگیری مراحل ایده خود گفت و در ادامه از راه‌اندازی وبسایتی مبتنی بر هوش مصنوعی با کاربری افزایش اطلاعات پزشکی به کاربران، امکان دسترسی سریع بیمار به پزشک مربوطه و اخذ نوبت ویزیت گفت و افزود: «ایده ما امروز توانسته‌است به پیشرفتی 90 درصدی در دو بخش طراحی و توسعه خود دست یابد.»

محسن مطیعی نیز از بررسی مقدمات ملزوم تولید محصول خود و ادامه برنامه‌ریزی جهت ساخت سایر مراحل پیشبرد محصول تا مرحله تجاری‌سازی و عرضه به بازار گفت.

همچنین محمدرضا زالی، در خصوص مراحل تایید منتورهای هریک از برگزیدگان جشنواره چهارم و نیاز آن‌ها جهت رفع چالش‌های پیش‌رو تا مرحله تجاری‌سازی و ارائه محصول توضیحاتی را مطرح نمود.

سپس شادی جمیلی از تداوم حمایت‌های مادی و معنوی جشنواره از برگزیدگان چهارمین جشنواره در ادامه راه و تا پایان به ثمر رسیدن تلاش‌ها گفت و افزود: «بی‌شک همکاری و همراهی برگزیدگان با هریک از ارکان کمیته کسب و کار و ارائه به موقع گزارشات پیشروی تحقیق و توسعه آن‌ها، کمک شایانی به تسریع مراحل تجاری‌سازی آنان خواهد نمود.»

محمد گنج تابش نیز مذاکره جشنواره با بخش صنعت کشور در خصوص موضوعات کابردی برگزیدگان نهایی جشنواره با هدف روشن شدن دیگر زوایای قابل پیشرفت ایده و کسب و کار آنان را گامی موفقیت‌آمیز خواند.

در پایان جلسه، تصمیم‌گیری‌های لازم در خصوص چالش‌ها و نیازهای هریک از ایده‌پردازان و صاحبان کسب وکارهای نوپا حاضر در جلسه اتخاذ گردید.

برگزیدگان چهارمین جشنواره، در مسیر پیشبرد ایده و کسب و کار

جلسه بررسی عملکرد برگزیدگان چهارمین جشنواره با حضور ابراهیم جمیلی، ناصر غلامی، سروش مودب، شادی جمیلی و 3 برگزیده نهایی جشنواره چهارم آقایان (مهدی صوفی، امیر زارعی و رضا صمدی) با هدف بررسی مسیر پیشبرد ایده‌های برگزیده برگزار شد.

ابتدای جلسه، رضا صمدی برگزیده حوزه زمین شناسی جشنواره چهارم دغدغه خود را جهت پیشبرد اهداف ایده خود نام برد و ابراهیم جمیلی، متعاقبا به معرفی عناصری جهت رفع این مشکل پرداخت.

پس از آن، مهدی صوفی برگزیده بخش فیزیک چهارمین جشنواره از 2 چالش جدی در مسیر پیشبرد ایده‌ خود، از جمله دستگاه‌های اندازه‌گیری و دستگاه‌های ساختاری صحبت به میان آورد.

در ادامه، سروش مودب به بررسی این دو چالش پرداخت و در جهت رفع این دو افزود: «در جهت ثبت اختراعات خود حرکت کنید و به صورت جدی پیگیر آن باشید. در ادامه اشخاصی را در جهت سرمایه‌گذاری اصولی به شما معرفی خواهیم نمود.»

سپس فاطمه محمدی پناه در خصوص نوع محصول ارسالی مهدی صوفی به جشنواره پیش رو یعنی قرن پرسید و صوفی در این باره افزود: «سنسور کووید 19 که طی دو هفته آینده نتیجه آن به ثمر خواهد رسید یکی از این موارد است.»

در ادامه جلسه، امیر زارعی برگزیده چهارمین جشنواره، از ثبت و آغاز به کار کسب و کار خود در قالب نام «ایده‌پردازان سپهر آبان» گفت و از مبحث تبلیغات به عنوان دغدغه فعلی کسب و کار خود نام برد.

در پایان، ناصر غلامی در خصوص بهبود و پیشبرد اهداف ایده‌پردازان خاطر نشان کرد: «شایسته است ایده‌پردازان، جهت دست‌یابی به موفقیت، از هر فعالیت مثبتی در راستای پیشرفت ایده خود و عملی شدن آن استقبال نمایند.»

غلامی در ادامه افزود: «دغدغه اصلی ایده‌پردازان باید بحث بازاریابی و تمرکز در بخش فروش بیشتر از تولید باشد. برای تحقق این امر برگزیدگان باید در ابتدا به سراغ بازار بروند و سپس بر اساس نیاز، اقدام به تولید کنند.»