ایده پردازی به سبک حرفه ای ها

کتاب ایده پردازی به سبک حرفه ای ها

تا حالا فکر انجــام طرحی نو به ذهن‌تون رسیده؟

آیا اصلاً خلق طرحی نو یا به نوعی همون ایده‌پــردازی تعریف خاصی داره؟

ایده‌پردازی

فرآیند خلق، توسعه و برقراری ارتباط با ایده‌های انتزاعی، حقیقی یا بصریه. فرآیـندی که هر مرحله از اون، از خلق ایده گرفته تا پردازش و اجرا، نکات خاص خودش رو داره.

طرح‌ نو یا به بیانی ساده‌تر، نوآوری پله‌ی آغازین هر حرکتی در مسیر خلاقیته، خلاقیتی که میشه گفت خودش از ایده‌ها سرچشمه می‌گیره.

حالا فکرش رو بکنید که ایده ها کلید اصلی نوآوری هستند.این یعنی بدون وجود ایده‌ها، تقریباً هیچ فعلی اجرایی نیست و چون اجرای هر ایده،  مُهره‌ی اصلی رشد و یادگیریه، پس عملی شدن ایده‌های جدید و خلاقانه برای هر نوع پیشرفتی ضروریه.

و در آخر این سوال پیش میاد که چرا هیچ ایده‌ای نمیتونه به تنهایی باعث ایجاد نوآوری بشه؟ چون هر ایده برای رسیدن به مرحله اجرا به فرآیندی منظم و مدیریت به موقع نیاز داره.

پس میشه اینطور نتیجه گرفت که نکته مهـــم در ایده‌پــــردازی علاوه بر نوع خلاقیت تولیدی، توجه به کیفیت مراحل اجرای ایده است.

خلاصه کتاب ایده پردازی به سبک حرفه‌ای‌ها

برای خلق یک ایده بیش از هر چیز به دانش کافی در حیطه ایده پردازی نیاز است. یکی از راه‌های ساده برای یادگیری مراحل ایده پردازی علاوه بر شرکت در کارگاه‌های خلاقیت و تماشای فیلم، مطالعه کتاب‌های مرتبط است.

کتاب ایده پردازی به سبک حرفه‌ای‌ها، نوشته‌ی مهرداد جیرانی کمالی با قلمی ساده، راهنمایی کوتاه، رسا و مناسب برای علاقه‌مندان دنیای خلاقیت و ایده است.

کتاب ایده به سبک حرفه‌ای‌ها دنیایی سراسر تنوعبا تفکراتی فوق‌العاده حیرت‌انگیز و در اکثر مواقع جذاب و دلچسب است.

خلاصه کتاب ایده پردازی - مقاله

اگر قصد ورود به دنیای خلاقیت و آن‌هم از نوع کشف ایده و پردازش ایده‌های متفاوت و جالب را دارید، ابتدا باید با چالش‌های این دنیا آشنا شوید، چالش‌های هرچند جذاب و گیرا و اما در بیشتر مواقع پردردسر و گاه حتی دشوار.

شاید در آغازِ راه، روبرویی با سختی‌های چالش‌ها تا حدودی غیرممکن به نظرتان بیاید اما کافی است در مسیر ایده پردازی قدم بگذارید، خواهید دید که چطور روبرویی با همان مشکلات، شما را تا چه اندازه به اهدافتان نزدیک‌تر می‌کند.

ازآنجاکه روزگاری را سپری می‌کنیم که دیگر مانند گذشته تقلید از تفکرات دیگران و رقابت پاسخگو نیست، برای بقا بیشتر از هر چیز دیگری نیازمند فکر و اندیشه‌ای‌ منحصر به خودمانیم.

از مهم‌ترین دلایل نگارش این کتاب، ایجاد راهنمایی کوتاه، رسا و مناسب برای ایده بوده است، راهنمایی که به‌شدت ضرورت وجود کتابی مثل آن حس می‌شد.

جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان مطالعه کتاب ایده پردازی را به شما جوانان جویای موفقیت، توصیه می‌کند.

3 دیدگاه برای “ایده پردازی به سبک حرفه ای ها

دیدگاه‌ها بسته شده است.