اصطلاحات مهم کارآفرینی و استارتاپی (بخش دوم)

اصطلاحات مهم کارآفرینی و استارتاپی (بخش دوم)

Analytics

تجزیه و تحلیل

یک اصطلاح وسیع که شامل انواع ابزارها، تکنیک‌ها و فرآیندهای مورد استفاده برای استخراج اطلاعات مفید یا الگوهای معنی‌دار از داده‌ها می‌باشد.

Angel Investor

سرمایه‌گذار فرشته

اشخاصی هستند که با ورود خود به یک استارتاپ، به غیر از امید، تجربه، شبکه افراد و سرمایه می‌آورند. تفاوت آن‌ها با سرمایه‌گذاران معمولی در ریسک پذیری بالا، نوع مشارکت آن‌ها و میزان زمانی است که بر روی استارتاپ می‌گذارند.

Benchmark

محک‌زنی

فرآیندی است که جهت ارزیابی عملکرد یک شرکت به کار می‌رود. سرمایه‌گذاران نیاز دارند که بدانند آیا یک شرکت بر اساس معیارهای معینی، ورشکست می‌شود یا خیر؛ زیرا این موضوع ساختار برنامه‌های سرمایه‌گذاری را تعیین خواهد کرد.

Bootstrap

بوت استرپ

این فرآیند به عنوان راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار خودکفا شناخته می‌شود. اساسا از این اصطلاح به عنوان آغاز یک کسب‌و‌کار بدون هیچ پول و سرمایه یا با استفاده از سرمایه اندک یاد می‌شود. استارتاپ‌های از این دست، شرکت خود را بدون کمک و دریافت وجه و سرمایه از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری خطر پذیر یا فرشتگان سرمایه‌گذار یا هر منبع خارجی دیگر توسعه و گسترش می‌دهند و با استفاده از سود آن استارتاپ و یا سرمایه‌گذاری در همان استارتاپ به حیات خود ادامه می‌دهند. بنابراین آن‌ها نسبت به مخارجشان محتاط هستند و ممکن است در ابتدا خیلی سودآور نباشند.

Bounce Rate

نرخ دفع کاربر

برابر با درصد کاربرانی است که بعد از دیدن یک صفحه از سایت شما خارج می‌شوند و هرچه کمتر باشد یعنی صفحات سایت شما برای کاربران جذاب‌تر است.

اصطلاحات مهم کارآفرینی و استارتاپی (بخش اول)

اصطلاحات مهم کارآفرینی و استارتاپی (بخش اول)

تست A/B

اصطلاحی در بازاریابی و کسب‌و‌کار هوشمند است که برای مقایسه یک آزمایش در دو حالت مختلف A و B به کار می‌رود. این تست یک روش بسیار عالی برای پیدا کردن بهترین استراتژی بازاریابی برای کسب‌و‌کار است.

Accelerator

شتاب‌دهنده

شرکتی است که از ابتدای کار یک استارتاپ، آن را تحت پوشش خود در می‌آورد. شتاب‌دهنده‌ها با سرمایه‌گذاری اولیه بر روی یک شرکت نوپا، درصدی از مالکیت آن را در اختیار گرفته و در مقابل به گردانندگان آن، آموزش‌های لازم برای کسب موفقیت را خواهند داد.

Acquisition

جذب

به معنی فرآیند جذب کردن کاربران در جهت استفاده از محصول شما و یا وارد شدن به وب سایت شما از طریق هر کانال بازاریابی است. شاید بتوان گفت در فازهای ابتدایی یک استارتاپ، جذب مهم ترین مرحله به شمار می آید.

Activation

فعال‌سازی

تبدیل بازدیدکنندگان سایت شما به کاربران فعال است. ثبت نام افراد در سایت شما فقط اولین قدم می‌باشد، بسیاری از کاربران فقط یکبار حساب کاربری می‌سازند و دیگر باز نمی‌گردند. افرادی که فعال شده‌اند، در سایت وارد شده و در حال استفاده از محصول شما هستند.

Agile

چابک

مجموعه‌ای از ارزش‌ها و اصولی که با به کار بستن آن‌ها در محیط توسعە محصولات نرم‌افزاری، می‌توان به نتایجی مانند محصولات کارآمد، مشتری خوشحال و نیروی کار با انگیزه دست یافت.