آمازون بزودی بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی خود را احداث می‌کند

 آمازون بزودی بزرگترین مزرعه خورشیدی خود را احداث می‌کند

همزمان با روز جهانی زمین، آمازون از سرمایه‌گذاری‌ در 37 پروژه جدید تولید انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد. این شرکت قصد دارد ظرفیت‌ تولید انرژی تجدیدپذیر را تا 30 درصد افزایش دهد. به طور دقیق‌تر، قرار است با این رویکرد تولید انرژی از منابع پاک را از 12.2 گیگاوات به 15.7 گیگاوات برسد. آمازون به صورت گسترده در بخش منابع انرژی تجدید‌پذیر سرمایه‌گذاری‌ کرده و حالا می‌خواهد منابع خورشیدی و بادی تولید انرژی را به‌زودی افتتاح کند. به گفته آمازون این سرمایه‌گذاری‌ها سبب می‌شوند تا سال 2025 و پنج سال زودتر از برنامه‌های گذشته، انرژی تمام فعالیت‌های این مجموعه از طریق منابع جدید انرژی تأمین خواهد شد. آخرین پروژه‌های جدید تأمین انرژی تجدید‌پذیر آمازون در کشورهای مختلفی از جمله کانادا، آمریکا، هند، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، ژاپن و امارات متحده عربی واقع شده‌اند. یک مزرعه خورشیدی بزرگ 500 مگاواتی نیز در تگزاس وجود دارد که متعلق به آمازون است.

منابع انرژی تجدیدپذیر در سال‌های گذشته از اهمیت فراوانی برخوردار شده‌اند و این موضوع سبب شده تا شرکت‌های بیشتری به فکر سرمایه‌گذاری در منابع تولید انرژی تجدید‌پذیر باشند.

آمازون تاکنون روی 310 پروژه مشابه در 19 کشور مختلف سرمایه‌گذاری کرده که واقعا تحسین‌برانگیز است. اگر این پروژه‌ها به طور کامل تکمیل شود، می‌توانند برق 3.9 میلیون خانه را تأمین کنند. به لطف این پروژه‌ها، انرژی زیادی تولید خواهد شد و همچنین هر سال از آزاد شدن 17.3 میلیون تن کربن جلوگیری می‌شود.

آمازون خیلی زودتر از برنامه‌های پیشین خود در حال نزدیک شدن به اهدافش است و این خبر خوبی محسوب می‌شود. به همین ترتیب آمازون در نظر دارد تا میزان کربن تولید شده از فعالیت‌های خود را تا سال 2030 به صفر برساند.

فناوری‌های تاثیرگذار در 10 سال آینده (بخش دوم)

فناوری‌های تاثیرگذار در 10 سال آینده (بخش اول)