آدولف داسلر (Adolf Dassler) کارآفرین آلمانی و بنیان‌گذار برند آدیداس

آدولف داسلر (Adolf Dassler) کارآفرین آلمانی و بنیان‌گذار برند آدیداس

تولد و تحصیل

آدولف داسلر (معروف به آدی)، سوم نوامبر سال ۱۹۰۰ در شهر فرانکونی هرتسوگن‌آوراخ متولد شد. پدرش، کریستوف و مادرش، پائولین داسلر نام داشتند.

پائولین داسلر خدمات شست‌وشو و خشک‌شویی خانگی انجام می‌داد. آدولف از کودکی در کسب‌وکار مادر به او کمک می‌کرد و به‌نوعی وظایف حمل‌ونقل را بر عهده داشت. پدرش کریستوف نیز در یکی از کارخانه‌های تولید کفش مشغول به کار بود و از طرف دیگر، چشم‌اندازی به صنعت کفاشی برای آدی ایجاد کرد.

 

نحوه شکل‌گیری برند آدیداس

داسلر اعتقاد داشت که دنیای ورزش نیاز به کفش‌های اختصاصی، حرفه‌ای و مختص برای هر حوزه‌ی فعالیت دارد.

او نتیجه گرفته بود که کفش‌های حرفه‌ای موفقیت ورزشکار را تا حد زیادی تعیین می‌کنند و از همان زمان تصمیم گرفت تا به بهبود کارایی ورزشکاران کمک کند.

آدولف نوآوری و اختراع‌های متعددی در صنعت کفش ورزشی داشت و به‌عنوان یکی از اولین بازاریاب‌هایی شناخته می‌شود که از ورزشکاران برای تبلیغ محصول خود بهره برد.

آدولف داسلر پس از جدایی از برادرش رودلف ، ابتدا شرکتش را  به نام  Adolf Dassler – Special Sport Shoe Production addas ثبت کرد و در سال ۱۹۴۹ و در جریان ثبت رسمی، آدولف متوجه شد که برند addas قبلا توسط یک تولیدکننده‌ی کفش بچه‌گانه ثبت شده‌است و به‌همین دلیل نام برند خود را به adidas تغییر داد.

او یک سال قبل از طراحی سه بندی برای پایداری بهتر کفش و پا در یک کفش فوتبال استفاده کرده بود و همین طراحی به پایه‌های طراحی برند آدیداس تبدیل شد و از آن زمان، سه خط معروف به‌عنوان هویت addidas شناخته شدند.