وبینار آشنایی با اکوسیستم نوآوری

وبینار آشنایی با اکوسیستم کارآفرینی

وبینار شماره 4 (رایگان)

موضوع وبینار: آشنایی با اکوسیستم نوآوری

مدرس : جناب آقای محمد گرویی

درباره مدرس: دانشجوی دکتری کارآفرینی و مدیر سرمایه گذاری مرکز نوآوری نکسترا

زمان برگزاری : پنجشنبه 23 مرداد 99

ساعت برگزاری : 18 الی 20

درباره وبینار:

امروزه ترویج و توسعه کارآفرینی به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی توسعه اقتصادی شهرها و کشورهای جهان تبدیل شده است. یکی از استراتژی‌های توسعه کارآفرینی ایجاد یک “اکوسیستم کارآفرینی” است. اگر بخواهیم ساده‌تر توضیح دهیم اکوسیستم کارآفرینی شامل نهادها، عناصر، افراد و دیگر بازیگرانی می‌شود که به استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ کمک کرده و در تلاش‌اند تا با کم کردن احتمال شکست آن‌ها بتوانند این کسب‌وکارهای نوپا را به کسب‌وکارهای پایدار و موفقی تبدیل کنند. یک اکوسیستم کارآفرینی دربرگیرنده مواردی همچون نهادهای دولتی، نهادهای دانشگاهی، نهادهای خصوصی، نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری، رسانه‌ها، کارآفرینان، قوانین، فرهنگ و دیگر موارد بوده که کنار هم قرار گرفتنشان در کنار یکدیگر می‌تواند باعث ایجاد یک اکوسیستم یا اصطلاحاً زیست بوم کارآفرینی موفق شود.

هدف از برگزاری :

در طی چندسال تجربه حضورم در اکوسیستم استارتاپی چه به عنوان بنیانگذار استارتاپ، چه به عنوان مدیر شتابدهنده، چه به عنوان مشاور صندوق سرمایه‌گذاری و چه به عنوان دانشجوی کارآفرینی متوجه نکته‌ای شده‌ام! عدم آشنایی بنیانگذاران استارتاپ‌ها و مدیران شرکت‌های دانش بنیان با نهادهای مختلف فعال در این اکوسیستم که خود باعث از دست رفتن فرصت‌ رشد و جذب سرمایه از یک سو و تحمیل هزینه‌های نامعقول و بیش از اندازه بر کسب‌وکارشان از سویی دیگر شده است. در این وبینار قصد داریم تا با مفاهیم اولیه اکوسیستم کارآفرینی آشنا شده، مروری بر تاریخچه زیست‌بوم استارتاپی کشور داشته باشیم ودر نهایت به معرفی نهادهای خصوصی همچون شتابدهنده‌ها، استارتاپ‌استودیوها، فضاهای کار  اشتراکی، مراکز و کارخانه‌های  نوآوری،  سرمایه گذاران نیک اندیش و صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر فعال در شهرهای مختلف کشور و همچنین نهادهای دولتی نظیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخته و نقش حمایتی و سرمایه‌گذاری هریک از این نهادها را به طور کامل تشریح بیان کنیم.

در پایان این وبینار؛ فعالین اکوسیستم استارتاپی، بنیانگذاران استارتاپ‌ها، مدیران شرکت‌های دانش بنیان، منتورها، مربیان، مشاوران و دیگر علاقمندان به کارآفرینی می‌توانند به اشراف نظری کاملی در رابطه با اکوسیستم کارآفرینی کشور و بازیگران اصلی آن در بخش‌های دولتی و خصوصی دست پیدا کنند.

سرفصل ها:

  • تعریف اکوسیستم کارآفرینی
  • تاریخچه اکوسیستم کارآفرینی در ایران و جهان
  • نمونه هایی از اکوسیستم کارآفرینی شهرها و نواحی مختلف
  • نگاهی به ساختار بوم کارآفرینی در ایران
  • معرفی نهادهای حمایتی و سرمایه گذاری
  • معرفی انواع روش های جذب سرمایه

مخاطبین دوره

  • بنیانگذاران استارتاپ‌ها
  • فعالین اکوسیستم استارتاپی
  • مدیران شرکت‌های دانش بنیان
  • منتورها، مربیان و مشاوران
  • علاقمندان به کارآفرینی

جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به منظور حمایت از جوانان خلاق و نو اندیش و ایده پرداز، سلسله وبینارهایی را در حوزه کسب و کار و کارآفرینی برنامه ریزی نموده است . از شما دعوت می شود در این وبینار همراه ما باشید.
در صورت نیاز از طریق شماره های 22343314-021 و 09193103319 با ما در ارتباط باشید.