موسسات، انجمن‌ها و پژوهشکده‌های علمی، قطب‌های اصلی اطلاع رسانی جشنواره قرن

جلسه جشنواره با روسای موسسات و پژوهشکده‌های برتر کشور، روز چهارشنبه 12 خرداد 1400 به صورت آنلاین برگزار شد.

ابتدا، ابراهیم جمیلی در خصوص خدمات بنیاد نیکوکاری جمیلی طی سال‌های گذشته و حمایت از دانشجویان و دانش‌آموزان کشور توسط این بنیاد گفت و در ادامه در خصوص نحوه آغاز فعالیت جشنواره از سال 1396 توضیحاتی را مطرح نمود.

ابراهیم جمیلی ضمن اشاره به پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و برگزاری آن در قالب «جشنواره قرن» و در 5 محور علوم پایه (شیمی، فیزیک، ریاضی و علوم کامپیوتر، علوم زیستی و زمین شناسی)، به 2 رویکرد «ویروس کرونا و هوش مصنوعی» به عنوان محورهای ویژه جشنواره اشاره نمود و  افزود: «تا کنون بسیاری از دانشگاه‌های برتر کشور از جمله تهران، شریف، شهید بهشتی، خوارزمی، امیرکبیر، دانشگاه آزاد اسلامی و… با جشنواره همکاری نموده‌اند، خوشبختانه طی هفته گذشته با دانشگاه آزاد اسلامی یک تفاهم نامه منعقد شد و پیش‌تر از آن مابین و جشنواره و مؤسسه اکو تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید. در ادامه و طی جلسات جشنواره با کمیسیون ملی یونسکو نیز تصمیماتی در رابطه با عقد تفاهم‌نامه و توسعه جایگاه علمی جشنواره در حوزه بین‌الملل اتخاذ شده‌است.»

جمیلی طی این جلسه، نقش پژوهشکده‌ها و انجمن‌های علمی را در اطلاع رسانی جشنواره قرن پررنگ خواند و خواستار افزایش همکاری این جوامع علمی با جشنواره قرن شد.

در ادامه ناصر غلامی در خصوص بنیاد نیکوکاری جمیلی، حمایت‌های علمی آن و شکل‌گیری جشنواره توضیحاتی را مطرح نمود. شیوه برگزاری ادوار گذشته جشنواره و نحوه ثبت ایده، نحوه داوری علمی و کسب و کاری و نیز فراخوان جشنواره قرن، از دیگر موارد مطرح شده از سوی غلامی طی این جلسه بود.

در پایان نیز، هریک از اعضا حاضر در جلسه، در خصوص نحوه همکاری موسسات و پژوهشکده‌های مربوطه با جشنواره قرن توضیحاتی را مطرح نمودند.