راه‌های بهبود کسب و کارهای کوچک

پیشرفت‌های مداوم برای تقویت مشاغل کوچک شما برای موفقیت و پایداری آن بسیار مهم است. مواردی مانند نظارت مداوم بر جریان نقدینگی، استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی و تشخیص نقاط قوت خود، می‌تواند به شما در تمرکز بر بهبود حوزه‌های کسب و کار خود که بیش‌ترین سود را ارائه می‌دهد کمک کند.

  1. حفظ نمره (امتیاز) مالی

تعداد کمی از مشاغل کوچک تصور دقیقی از اعداد و ارقام روزانه، هفتگی و ماهانه و روندهای مالی درون سازمان دارند. بسیار مهم است که شما زمان لازم را برای حفظ جریان نقدینگی صرف کنید. اگر فاقد مهارت‌های مالی هستید، یک حسابدار استخدام کنید اما همچنان در جریان کار باشید.

  1. تعیین اهداف

درست مانند حفظ امتیاز، تعیین اهداف بخش مهمی از موفقیت کسب و کار شما است. از اهدافی که تعیین کرده‌اید به‌عنوان یک ابزار برنامه‌ریزی مداوم استفاده کنید تا مطمئن شوید که با مشاغل کوچک به پیشرفت خود ادامه می‌دهید. به عنوان مثال، سعی کنید میزان بازدیدکنندگان وب‌سایت یا وبلاگ تجاری خود را به میزان معینی افزایش دهید. ترافیک بیش‌تر وب می‌تواند به فروش بیش‌تر یا وفاداری مشتری تبدیل شود.

  1. استفاده از بازاریابی با تاثیر بالا

هدر دادن پول برای بازاریابی بی‌اثر آسان است. به دنبال استراتژی‌های بازاریابی با بودجه کم و تاثیرگذار برای بهبود مشاغل کوچک خود باشید. یک یا دو تاکتیک جدید را آزمایش کنید و ببینید کدام یک قبل از افزودن آن‌ها به ترکیب بازاریابی شما بهترین عملکرد را دارد. رسانه‌های اجتماعی یک راه عالی کم‌هزینه و کم‌خطر برای تبلیغ کسب و کار شما است.LinkedIn ، Facebook ، Twitter و Instagram چند ابزار خوب برای ایجاد یک حضور اجتماعی و جلب توجه به کسب و کار شما هستند.

  1. نظارت بر روندهای کاری

هیچ کسب و کاری در خلا فعالیت نمی‌کند. رویدادها و تغییرات در چشم‌انداز جهانی بر تجارت شما تاثیر می‌گذارد. در جریان روندها و مسائلی که در صنعت و جامعه محلی شما اتفاق می‌افتد، باشید. حتی چیزهایی که در ظاهر مهم به نظر نمی‌رسند ممکن است بر کاری که انجام می‌دهید تاثیر داشته باشند، بنابراین همه احتمالات را در نظر بگیرید.

  1. تقویت مهارت‌های فروش

زمینه فروش بالا برای بهبود تجارت، عملکرد فروش است، بنابراین باید بر بهبود فروش تمرکز کنید. برای شروع، ماموریت تجاری خود را روشن کنید. هنگامی که حوزه‌هایی را مشخص می‌کنید، که در آن برتری دارید و اینکه چه کسی به کارهایی که انجام می‌دهید نیاز دارد، دید و هدف بیش‌تری خواهید داشت.

  1. یافتن بهترین شیوه‌ها

شفاف نگه‌داشتن همه چیز پشتوانه مهمی است. این به معنی برقراری ارتباط موثر، امتحان، نظارت و تایید فرآیندهای شما است تا همه چیز بدون مشکل اجرا شود. مثال دیگر مستندسازی فرآیندهای شما برای جلوگیری از هرگونه سوءتفاهم است.

  1. ایجاد انگیزه در کارکنان

کارکنان با استعداد و با انگیزه می‌توانند پیشرفت‌های بزرگی را در تجارت ایجاد کنند. بیاموزید که انگیزه کارکنان شما در سطوح بالاتری از عملکرد چیست. بخشی از این امر این است که مایل به گوش دادن به نظرات و بینش همه کارکنان، صرف‌نظر از موقعیت یا سابقه کار باشید.

  1. شناخت محدودیت‌های خود

صاحبان کسب و کارهای موفق تصور روشنی از محدودیت‌های خود دارند. با شناخت نوع شخصیت کارآفرین خود، می‌توانید منابع خود را مدیریت کرده و در زمینه‌های ضعف کمک بگیرید. این عامل کلید موفقیت است. به عنوان مثال، اگر در فروش عالی هستید، اما تجربه حسابداری کم‌تری دارید‌، روی فروش تمرکز کنید و شخص دیگری را برای اداره کتاب‌ها استخدام کنید.

  1. استراحت کنید

اداره یک تجارت کوچک کار سختی است. گاهی اوقات بهترین راه برای بهبود تجارت و افزایش اشتیاق شما، تعطیلات است. ارزش بالقوه گذراندن مدتی دور از کار را دست کم نگیرید.