جلسه روسای جشنواره قرن با معاون پژوهشی وزارت علوم

جلسه روسای جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

در روز شنبه 25 دی ماه 1400 نشستی در وزارت علوم با حضور دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمود کمره‌ای (رئیس جشنواره)، مهندس ابراهیم جمیلی (رئیس شواری سیاست‌گذاری)، دکتر ناصر غلامی (دبیر کمیته مدیریت و برنامه‌ریزی)، دکتر محسن شریفی (مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم)، دکتر سید مهدی شریفی (مشاور رسانه‌ای ریاست دانشگاه تهران)، خانم دکتر شادی جمیلی (رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره)، خانم دکتر مشکات اسدی (مدیر عامل شرکت سرمایه‌‎گذاری توسعه تجارت الکترونیک خاورمیانه) و مهندس سروش مودب ( مدیر اجرایی جشنواره ) برگزار شد.

در ابتدای جلسه، دکتر محمود کمره‌ای از همراهی همیشگی دکتر پیمان صالحی با جشنواره تشکر و قدردانی نمود.

وی در خصوص فعالیت‌های پیش‌روی جشنواره جهت توسعه وسیع‌تر آن در بخش بین الملل توضیحاتی را مطرح کرد، هم‌چنین به حمایت دکتر زلفی گل وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری جشنواره اشاره نمود.

در ادامه، دکتر ناصر غلامی بر هویت مستقل جشنواره تاکید کرد و دغدغه مهم مهندس ابراهیم جمیلی را اثر گذار بودن جشنواره عنوان کرد.

ایشان در خصوص دغدغه اصلی تیم دبیرخانه جشنواره نکاتی را مطرح نمود و از دکتر پیمان صالحی درخواست کرد که نظرات ارزشمند خود را در جهت پیشبرد بهتر جشنواره و حمایت جشنواره از علوم‌پایه، دبیرخانه را یاری نمایند.

سپس خانم دکتر شادی جمیلی ضمن قدردانی از زحمات دکتر پیمان صالحی، نکاتی را در جهت بین المللی شدن جشنواره ششم و فعالیت‌های صورت گرفته مطالبی را عنوان کرد.

دکتر مهدی شریفی مشاور رسانه‌ای ریاست دانشگاه تهران، از تلاش این دانشگاه جهت پوشش خبری جشنواره‌ ششم در بخش بین‌المللی و خاورمیانه خبر داد.

سپس خانم دکتر مشکات اسدی توضیحاتی را در خصوص آکادمی آن‌سو، اهداف و نقش آن در جشنواره مطالبی را ارائه داد و تاکید کرد که این آکادمی از ایده‌های دارای پتانسیل رشد در جهت ورود به بازار کار استقبال خواهد کرد.

در ادامه جلسه مهندس ابراهیم جمیلی از تلاش آکادمی آن‌سو در جهت معرفی استارتاپ‌ها در بازارهای بین‌المللی و نحوه سرمایه‌گذاری روی طرح‌های برتر، باشگاه یونسکو جشنواره و همکاری با سازمان اکو توضیحاتی را مطرح نمود و یکی از دغدغه‌های مهم خود را شناخته‌شدن هر چه بیش‌تر جشنواره در کشور دانست.

ایشان از آمادگی جشنواره در جهت برگزاری جلسات با مراکز آموزش عالی کشور، دانشگاه‌ها و دبیران انجمن‌های علمی سراسر کشور در جشنواره ششم خبر داد.

مهندس ابراهیم جمیلی در پایان سخنان خود به دکتر محسن شریفی پیشنهاد کرد که جلسه‌ای جهت هم‌فکری و تبادل نظر بین جشنواره‌های علمی کشور و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان برگزار شود.

دکتر محسن شریفی، از ظرفیت بالای کشوری برای پیشرفت جشنواره‌های علمی کشور خبر داد.

وی هم‌چنین در خصوص هفته پژوهش توضیحاتی را مطرح کرد و پیشنهاد داد که وزارت علوم در سال آینده در هفته پژوهش، این آمادگی را خواهد داشت که جشنواره را به عنوان حامی پژوهش و فناوری در کشور معرفی نماید.

دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم ضمن خیر مقدم به میهمانان جلسه، از پتانسیل‌های مناسب این وزارت در حوزه بین‌الملل خبر داد و پیشنهاد نمود که جشنواره می‌تواند از این ظرفیت به نحو احسن بهره ببرد.

در پایان جلسه، دکتر پیمان صالحی از آمادگی وزارت علوم با جشنواره جهت همکاری مستمر، اطلاع‌رسانی و برگزاری جلسات با دبیران پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور جهت معرفی و پیشبرد اهداف جشنواره خبر داد و افزود: در سال 2022 (سال علوم‌پایه) به صورت ویژه از ظرفیت‌های جشنواره استفاده خواهد شد.