جشنواره؛ صحنه نمایش اقتدار علمی جوانان کشور

جلسه جشنواره و روسای دانشکده‌های علوم پایه کشور روز یکشنبه 1400/4/20 با حضور ابراهیم جمیلی، علیرضا ساری، ناصر غلامی، فاطمه محمدی‌پناه و جمعی از روسای دانشکده‎‌های علوم پایه دانشگاه‌های سراسر کشور، با هدف معرفی و اطلاع رسانی جشنواره قرن به صورت آنلاین برگزار شد.

این جلسه با صحبت‌های ناصر غلامی در خصوص نحوه برگزاری ادوار گذشته جشنواره و جوایز آن آغاز شد و در ادامه ابراهیم جمیلی به مشارکت گروهی دانشگاه‌های سراسر کشور به عنوان هدف اصلی برگزاری این جلسات اشاره نمود و از اساتید و روسای دانشکده‌های علوم پایه خواست تا جشنواره قرن را در حوزه داوری ایده‌های دریافتی جشنواره قرن همراهی نمایند.

جمیلی، حضور روسای دانشکده‌های علوم پایه در جلسات جشنواره را نشان از افزایش غنای این رویداد علمی دانست و افزود: «جشنواره از تمامی پیشنهادات روسای دانشکده‌های علوم پایه در راستای برگزاری هرچه بهتر این رویداد علمی استقبال می‌نماید.»

دکتر علیرضا ساری نیز در ادامه به چالش‌های اصلی و علمی کشور به عنوان یکی از دغدغه‌های جشنواره اشاره نمود و افزود: «جشنواره فرصتی مناسب برای جوانان مستعد کشور است. امیدواریم جوانان از این گوی و میدان نهایت استفاده را ببرند. با توجه به شرایط موجود، شیوع ویروس کرونا و نیز عدم امکان ارتباط حضوری، انتظار می‌رود که دانشگاه‌ها با انتشار اخبار جشنواره قرن در کانال‌های مجازی خود، این رویداد علمی را در دو بخش اصلی معرفی و اطلاع‌رسانی هرچه بهتر آن همراهی نمایند. امیدواریم بتوانیم با فراهم نمودن بستری مناسب، صحنه نمایش اقتدار و علم جوانان ایران‌زمین باشیم.»

جمیلی در پایان به بورسیه سالانه 50 نفر دانشجو با هدف تربیت «نخبگان اثرگذار» اشاره نمود و خطاب به روسای دانشکده‌های علوم پایه افزود: «از شما می‌خواهیم تا با رهنمودهای  ارزشمند خود و نیز اطلاع‌رسانی هرچه گسترده‌تر جشنواره قرن، موجب ارتقای جایگاه علوم پایه در کشور  شده و به سهم خود سبب کاهش مشکلات این حوزه از علم در این سرزمین باشید.»

در پایان نیز، هریک از روسای علوم پایه نظرات حود را در خصوص معرفی جشنواره قرن و نحوه اطلاع رسانی این رویداد از طریق کانال‌های مجازی و… به دانشجویان و انجمن‌های علمی کشور بیان نمودند.