توجه به حوزه‌های دانش بنیان، لازمه توسعه جایگاه علمی کشور

جلسه جشنواره با روسای بنیاد نخبگان سراسر کشور روز چهارشنبه 26 خرداد 1400 با حضور ابراهیم جمیلی، شادی جمیلی و روسای بنیاد نخبگان 22 استان‌ کشور به صورت آنلاین برگزار شد.

این جلسه که با هدف معرفی جشنواره قرن به بنیادهای نخبگان سراسر کشور و اطلاع رسانی گسترده این رویداد علمی برگزار شد، با صحبت‌های ناصر غلامی در خصوص جشنواره قرن آغاز شد.

غلامی طی این جلسه در خصوص برگزاری این رویداد علمی توضیحاتی را مطرح نمود و از چرایی برگزاری این جشنواره در حوزه‌های علوم پایه و اهمیت توجه به این شاخه از علم در کشور به عنوان علوم اساسی و بنیادی گفت. دکتر غلامی از حمایت معنوی وزارت علوم و وزارت ورزش از جشنواره به عنوان افتخارات این رویداد علمی گفت و به 2000 ایده ثبت شده طی دوره گذشته جشنواره اشاره نمود.

در ادامه، ابراهیم جمیلی از همکاری‌های بنیاد ملی نخبگان طی سال گذشته با جشنواره گفت و به قصد ادامه این همکاری‌ها اشاره کرد و افزود: «از بنیادهای نخبگان سراسر کشور می‌خواهیم ما را در برگزاری هرچه بهتر جشنواره همراهی کنند و تنها به برگزاری جلسات بسنده نکنیم تا جشنواره، جشنواره نخبگان کشور باشد. ما در جشنواره طرح استاد جوان نمونه را هم معرفی می‌کنیم و جمعی از صاحب نظران و روسای دانشگاه‌های برتر در این انتخاب نقشی فعال دارند. امسال نیز می‌خواهیم شما را به عنوان داوران اصلی انتخاب استاد نمونه در کنار خود داشته باشیم.»ابراهیم جمیلی در ادامه به لزوم اهتمام اطلاع رسانی جشنواره قرن اشاره نمود و خاطر نشان کرد: «سال گذشته بعد از برگزاری جشنواره‌های گذشته خبرهایی مبنی بر اینکه جوانان بسیاری از از جشنواره با خبر نبودند به گوش می‌رسید. پس خواهشمند است ما را در اطلاع رسانی هرچه بهتر جشنواره، مخصوصا از طریق شبکه‌های مجازی همراهی نمایید.»

جمیلی هدف جشنواره را تشکیل ساختار ذهنی علمی و انتقال آن به بازار سرمایه و کسب و کار خواند و چرایی اینکه اگر بخواهیم کشور خود را بسازیم باید حتما به دانش بنیان ها روی آوریم و از استعداد جوانان بهترین بهره ذا ببریم و در این مسیر به کمک شما عزیزان محتاجیم.

در ادامه، دکتر فاطمه محمدی پناه در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه بین الملل و امکان شرکت ایرانی‌های مقیم کشورهای سراسر جهان در این رویداد توضیحاتی را مطرح نمود.

ابراهیم جمیلی همچنین، مشکل اصلی کشور را عدم نمایش مناسب توان و جایگاه علمی نخبگان آن دانست و از اصلاح این امر با برگزاری رویدادهایی علمی توسط نهادهای خصوصی و با همکاری بنیادهای نخبگان سراسر کشور گفت.

در پایان، هر یک از روسای بنیادهای نخبگان سراسر کشور از همراهی خود با جشنواره قرن و معرفی و اطلاع‌رسانی این رویداد علمی گفتند.