تفاهم‌نامه‌ همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد نیکوکاری جمیلی امضا شد

آیین امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد نیکوکاری جمیلی با حضور دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، ابراهیم جمیلی رئیس هیئت‌امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه پایان‌نامه و پژوهش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آیین امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد نیکوکاری جمیلی با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، ابراهیم جمیلی رئیس هیئت‌امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی، علی رئیس‌پور مدیرکل اداره ایجاد توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت، قباد بهزادی‌پور مدیرکل اداره کارآفرینی و مراکز رشد، عسکری غلام‌زاده مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی، عبدالله محمدی مدیرکل آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی، لاله ملک نیا مدیرکل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه و محمد نریمانی راد مدیرکل پشتیبانی و تأمین منابع در پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه عصر امروز ۹ خردادماه در سالن کنفرانس معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دهقانی فیروزآبادی: بیش از ۴۰ هزار مترمربع فضای دانشگاه را به زیرساخت شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل کرده‌ایم

دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه ارزش کار اقتصادی و رزق حلال را در دین مبین اسلام یادآور شد و خاطرنشان کرد: در دین اسلام در خصوص ارزش کار اقتصادی و کسب حلال مطالب بسیاری وجود دارد و تأکید شده عبادت ۱۰ جز دارد که ۹ جز آن کسب حلال است.

وی افزود: با این حال از گذشته امورات خیریه صرفاً به مناسک پرداخته و شکل صدقه داشته، مثل ساخت بیمارستان و مسجد و… البته این کار ارزشمند است، اما در دنیا مفهوم خیریه بسیار گسترده است. به‌طور مثال دانشگاه معتبری همچون استنفورد کاملاً بر مبنای خیریه و موقوفات مردم ایجاد و اداره می‌شود و همین چند ماه قبل بود که اعلام شد این دانشگاه دیگر برنامه‌ای برای پذیرش اعانه ندارد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه زنجیره کار عام‌المنفعه باید با ورود جریان حامی حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان تکمیل شود به تجربه مهندس جمیلی رئیس هیئت‌امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی در حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: تجربه ایشان در زمینه پیشبرد اهداف تفاهم‌نامه کمک شایان توجهی خواهد کرد.

وی افزود: ۹۰ درصد از هزینه‌ها و مدیریت جنگ بر دوش آحاد مردم بود و امروز نیز در جنگ اقتصادی و ایجاد اشتغال این مردم هستند که باید وارد میدان شوند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به هم‌زمانی حضور در دانشگاه آزاد اسلامی با آغاز به کار فعالیت معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال و یک ماه گذشته گفت: با وجود اینکه پروفسور دانشگاه شریف هستم و سال‌های سال در این دانشگاه تدریس می‌کنم، اما طی این مدت کوتاه حضور در دانشگاه آزاد اسلامی، اساتید و چهره‌های بسیار فرهیخته‌ای در سطح دانشگاه مشاهده کرده‌ام که با ذهنیت پیشین من بسیار متفاوت بود. تفاوت اساتید دانشگاه‌های دولتی با آزاد در این است که اساتید دانشگاه‌های دولتی تدریس را مسلطند و در اندیشه ایجاد و راه‌اندازی کسب‌وکار هستند، اما اساتید دانشگاه آزاد ایجاد شغل را بلد هستند و می‌خواهند استاد دانشگاه شوند. اساساً در دانشگاه آزاد جو کسب‌وکار و اشتغال بسیار گسترده است و این دانشگاه از این حیث ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به تجهیزات و ۲۰ میلیون مترمربع زیربنای دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین ۱۷۰ هزار تجهیز آزمایشگاهی “های‌تک” این دانشگاه یادآوری کرد: ما توسعه و اشتغال را عین عبادت می‌دانیم و امیدواریم با هماوری ظرفیت‌های سخت‌افزاری دانشگاه و پتانسیل فراوان دانشجویان و کمک افرادی که به تأمین سرمایه و مشارکت در ریسک کمک کنند، اکوسیستم را راه بیندازیم تا خروجی آن عملیات شود.

وی به چابکی معاونت، تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این معاونت مجموعاً ۲۰ تا ۲۵ نفر نیرو دارد و امروز کاملاً چابک، عملیاتی و خروجی محور پیش رفته است. ما فقط در تهران بیش از ۴۰ هزار مترمربع دانشگاه را به زیرساخت و فضای شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل کرده‌ایم. امیدواریم با حضور بنیاد نیکوکاری جمیلی این مهم شتاب گیرد و بنیاد نیز از حیث عزت منتفع شود.

دهقانی فیروزآبادی در پایان تصریح کرد: ما طرح پایش را پایلوت آغاز کردیم و امسال نیز این طرح ادامه دارد. فقط در سال گذشته ۳۰۰ دانشجوی ما بورس صنایع مختلف استان اصفهان شدند. قطعاً مجموعه صنایع می‌تواند یکی از گزینه‌های همکاری باشد.

جمیلی: بورسیه و استخدام دانشجویان مستعد دانشگاه آزاد/ تأسیس مدرسه هوش مصنوعی

جمیلی، رئیس هیئت‌امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی نیز در این جلسه گفت: حرکت جدیدی در کشور آغاز شده که نیکوکاری در عرصه علم و دانش است. این مهم مرهون اساتیدی چون دکتر دهقانی فیروزآبادی است که حامی علم و دانشجو است.

وی با تأکید بر اینکه بنیاد نیکوکاری جمیلی با هدف اثرگذاری گام در مسیر همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی برداشته است خاطرنشان کرد: ما آماده‌ایم به دانشجویانی که بر اساس نیازهای روز کشور اقدام به نگارش پایان‌نامه و یا راه‌اندازی کسب‌وکار کنند کمک‌های لازم را به عمل آوریم.

وی به برگزاری جشنواره بنیاد جمیلی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره مورد تأیید دانشگاه شریف و دانشگاه شهید بهشتی است. ما قصد داریم در این جشنواره از دانش دانشگاه آزاد اسلامی نیز بهره بگیریم تا کار مشترک و تیمی را به دانشجویان آموزش دهیم.

جمیلی افزود: ما به دنبال همکاری مستمر با دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و اجرای بند به بند تفاهم‌نامه هستیم.

رئیس هیئت‌امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی از بورسیه و سپس استخدام دانشجویان مستعد دانشگاه آزاد اسلامی سخن گفت و تصریح کرد: ما جز معدود بنیادهای نیکوکاری هستیم که ریالی از شخص یا ارگانی هدیه قبول نمی‌کنیم. قطع به‌یقین ورود دانشجویان موفقیت ما و خود ایشان را در پی خواهد داشت و در نهایت خروجی آن معرفی محصول به این سرزمین است.

جمیلی در پایان از همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد نیکوکاری جمیلی در راستای راه‌اندازی مدرسه هوش مصنوعی خبر داد و گفت: این مدرسه در قالب انستیتو تکنولوژی خواهد بود و بر اساس نیاز کشور ایجاد خواهد شد و در این مسیر نیازمند کمک تمامی واحدهای دانشگاه آزاد هستیم.