برگزیدگان نهایی جشنواره قرن در مسیر پیشبرد ایده

برگزاری دومین جلسه از سلسله نشست‌های «هماهنگی با برگزیدگان نهایی بخش ایده‌پردازان جشنواره قرن»

جلسه بررسی مسیر پیشبرد ایده برگزیدگان نهایی بخش ایده‌پردازان پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان (جشنواره قرن)، آقایان (علی کریمی و محمد رضا توکلی گارماسه) و خانم‌ها (آیدا محرم‌نیا، زینب اسمعیلی، شیرین محمدیان و حمیده احتسابی) برگزیدگان حوزه فیزیک، هوش مصنوعی و کرونا روز دو‌شنبه مورخ 1400/10/13 با حضور مهندس سروش مودب (دبیر کمیته کسب و کار) و ندا بهشتی (دبیر کمیته پشتیبانی از برگزیدگان و ایده‌پردازان) برگزار شد.

جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان – آپارات

در ابتدای جلسه، سروش مودب ضمن خوشآمدگویی به برگزیدگان حاضر در جلسه، توضیحاتی را در خصوص همکاری جشنواره با آنان مطرح نمود و ابراز امیدواری کرد که بتوان هر چه سریع‎تر فرآیندهای اجرایی جهت تجاری‌سازی ایده‌های برگزیدگان را آغاز نمود.

دبیر کمیته کسب و کار هدف از برگزاری جلسه را آشنایی بیش‌تر با ایده‌پردازان عنوان نمود و در خصوص نحوه پرداخت اعتبار حمایتی به برگزیدگان نکاتی را متذکر شد. ایشان هم‌چنین از برگزاری دوره‌های پیش‌شتابدهی در جهت تسهیل مسیر پیشرفت برگزیدگان خبر داد.

وی به حضور یک منتور و شتابدهنده تخصصی جهت همراهی و مشاوره اجرایی فرآیندهای کسب و کاری در کنار ایده‌پردازان تاکید نمود.

ایشان همچنین از برگزاری رویدادهای آموزشی جهت تهیه بیزیس مدل، بیزینس پلن، مهارت‌های مورد نیاز و معرفی به مجموعه‌های مختلف سرمایه‌گذاری (vc ) به صورت رایگان از سمت دبیرخانه جشنواره برای برگزیدگان برگزار خواهد شد.

در ادامه جلسه، هریک از ایده‌پردازان در خصوص دغدغه‌ها و چالش‌های خود از جمله کمبود منتور و سرمایه‌گذار حرفه‌ای و مناسب، نحوه ورود به بازار هدف و چگونگی اخذ مجوزهای لازم در جهت پیشبرد ایده خود، مطالبی را بیان نمودند.

سپس برخی از ایده‌پردازان از اخذ کد اخلاق و ثبت اختراع محصول و خدمات خود خبر دادند.

در پایان جلسه، مقرر گردید فرآیندهای نحوه پیشبرد ایده برای هر یک از برگزیدگان از سمت جشنواره ارسال شود و برگزیدگان نیز نامه نگاری‌ها و مستندات ایده خود را به صورت مکتوب از طریق ایمیل جشنواره به دبیرخانه ارسال نمایند تا مسیر رسیدگی به دغدغه‌های برگزیدگان و مسیر رشد ایده آنان تسهیل گردد و سرعت یابد.