گفتگوی خبری رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره با خبرگزاری ایرنا

در نشستی که روز شنبه پنجم بهمن ماه با حضور اعضای کمیته راهبری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، دکتر پیری ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و نماینده پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، دکتر شادی جمیلی، رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره در گفتگو با خبرگزاری ایرنا از سیاست های برگزاری و عملکرد سه ساله این جشنواره سخن گفت.

وی افزود: پس از برگزاری سه دوره موفقیت آمیز این رویداد، برای نخستین بار در نظر داریم با استفاده از رویکرد اجتماعی، تعامل، همفکری و مشارکت جوانان، نخبگان و علاقمندان جشنواره، از نظرات و پیشنهادی ایده پردازان خوش فکر و خلاق در تدوین شیوه نامه برگزاری چهارمین دوره جشنواره بهره مند شویم. در این رویداد ایده پردازان، فرآیند پیشنهادی خود را برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره چهارم درخصوص انتخاب برگزیدگان، حمایت از برترین‌ها، تجاری سازی ایده‌های منتخب از ابتدای شکل‌گیری تا حصول اهداف جشنواره تدوین، طراحی و ارائه می دهند.

ایشان با تاکید بر اینکه شناسایی ایده‌ها و خلاقیت‌های جوانان اندیشمند و مستعد از جمله اهداف بنیاد نیکوکاری جمیلی است، گفت: برهمین اساس امسال تعدادی از برگزیدگان سه دوره این جشنواره در شتابدهنده معدنی گروه صنعتی معدنی زرین با عنوان شتابدهنده ماینتک در محل برج فناور دانشگاه امیرکبیر مستقر شدند. این برگزیدگان با حمایت‌های ادامه دار جشنواره می‌توانند مسیر تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی ایده خود را موثرتر دنبال کنند.

در این نشست دکتر ناصر غلامی دبیر کمیته راهبردی و دکتر قوام الدین زاهدی دبیر علمی جشنواره نیز در سخنانی به تشریح عملکرد سه ساله جشنواره در حوزه های داوری و حمایت از ایده پردازان جوان پرداختند.

در بخشی از این مراسم نیز دکتر پیری رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین رویداد هدفمندی در کشور از تعامل و همکاری بیشترو موثرتر این دانشگاه با دبیرخانه جشنواره خبر داد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از چهره های شاخص سومین جشنواره ، دکتر نورالدین بختیاری نخبه علمی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و  سرکار خانم دکتر مریم بحرینی  کارآفرین و پژوهشگر برتر کشور و عضو هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) قم ، تفاهم نامه اعطای اعتبار پژوهشی بنیاد نیکوکاری جمیلی به مبلغ یکصد میلیون ریال با هریک به امضا رسید.

نشست خبری - عملکرد سه ساله جشنواره

لینک خبر/خبرگزاری ایرنا: https://www.irna.ir/news/83647604/