لزوم افزایش اهتمام به هوش مصنوعی در کشور، به‌عنوان یکی از شاخه‌های علمی به‌روز دنیا

جلسه هم اندیشی در حوزه هوش مصنوعی، روز یکشنبه با حضور ابراهیم جمیلی، داود مولایی (دکتری هوش مصنوعی از دانشگاه آلبرتا کانادا) و شادی جمیلی به صورت آنلاین برگزار شد.

ابتدای جلسه داود مولایی در خصوص هوش مصنوعی و نحوه کاربری این علم در صنعت توضیحاتی را مطرح نمود.

در ادامه، شادی جمیلی به هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از رویکردهای ویژه پنجمین دوره از جشنواره اشاره نمود و از لزوم اهتمام به این حوزه با توجه به اولویت آن به عنوان علم روز دنیا اشاره نمود.

شادی جمیلی به دریافت ایده در این حوزه به عنوان یکی از افتخارات جشنواره قرن اشاره نمود و افزود: «بی‌شک همکاری در حوزه هوش مصنوعی چه در خصوص جشنواره قرن و چه در راستای بین‌المللی شدن این جشنواره مثمرثمر خواهد بود. در همین ارتباط جشنواره قرن از دانشجویان ایرانی تبار مقیم دیگر کشورهای جهان نیز استقبال می‌کند و در پرتال ثبت ایده خود بخشی را به ایشان اختصاص داده است.»

شادی جمیلی همچنین به مجموع جوایز اهدایی جشنواره قرن به ارزش 18 میلیارد ریال نیز اشاره نمود و افزود: «اولویت ما تبدیل ایده به کسب و کار و تجاری‌سازی ایده‌هاست»

داود مولوی در ادامه و در خصوص زیرمجموعه‌های هوش مصنوعی و حوزه‌های اجرایی آن توضیحاتی را مطرح و سپس در رابطه با ترکیب هوش مصنوعی با سایر داده‌های علمی که از سال 2007 در بازارهای فینتک و مالی مطرح شده‌اند و بازدهی این علم مواردی را ذکر نمود.

ابراهیم جمیلی در این جلسه در خصوص موفقیت‌های چهار جشنواره پیشین توضیحاتی را مطرح نمود و از جایگاه پر افتخار این جشنواره به سبب اقدامات صورت گرفته آن طی سال‌های گذشته در از نگاه اساتید، دانشجویان و صاحب نظران جامعه علمی گفت.

جمیلی افزود: «کرونا سبب شد تا ما بیش از پیش به هوش مصنوعی توجه کنیم و به این فکر کنیم که این ویروس چه تاثیری بر صنعت ما خواهد گذاشت و فکر جایگزینی ربات‌ها و انقلابی که در پی آن شکل خواهد گرفت افتادیم. ما در کشور دچار ضعف تربیت جوانان در حوزه هوش مصنوعی هستیم و به همین سبب در نظر داریم یک مدرسه هوش مصنوعی راه اندازی کنیم و در همین راستا از اساتید مختلف این حوزه در مراکز نوآوری همکاری گرفته‌ایم. هدف ما از تاسیس مدرسه هوش مصنوعی اجرای حرکتی اثرگذار است. مدرسه‌ای به مثابه مدرسه البرز که جایگاه خود را در حوزه‌های علم و فناوری کشور اثبات نموده‌است. اما این امر محقق نمی‌گردد مگر با خردی جمعی و پایه‌ریزی اصولی و علمی. در این خصوص نیازمند اساتید ایرانی‌تبار مقیم کشورهای جهان هستیم.»

در پایان نیز مقرر شد تا همکاری‌ و همفکری‌های لازم در خصوص تاسیس این مدرسه بررسی و اقدامات لازم در راستای توسعه جایگاه این علم در کشور صورت پذیرد.