جشنواره؛ پل ارتباطی علم و صنعت در کشور

جلسه جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با خانه ریاضیات اصفهان روز سه شنبه 1 تیر 1400 با حضور ابراهیم جمیلی، فروزان خردپژوه (رئیس خانه ریاضیات اصفهان)، اسماعیل بابلیان (استاد بازنشسته دانشگاه خوارزمی)، علی رجالی (استاد دانشگاه صنعتی اصفهان)، ناصر غلامی، مشکات اسدی (مشاور رئی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات) و شادی جمیلی به صورت آنلاین برگزار شد.

ابتدای جلسه، ناصر غلامی در خصوص ادوار گذشته جشنواره توضیحاتی را مطرح نمود. غلامی ضمن اشاره به همکاری دانشگاه‌های برتر کشور و پارک‌های علم و فناوری با جشنواره، از حمایت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت ورزش و جوانان از این رویداد علمی گفت و افزود: «کمیته علمی و کسب و کاری جشنواره، متشکل از روسای دانشگاه‌های برتر کشور، داوری علمی و کسب و کاری ایده‌های پذیرفته شده این رویداد علمی را بر عهده دارند.»

در ادامه، ابراهیم جمیلی از جشنواره به عنوان روزنه امیدی در دل جوانان گفت و افزود: «طلایه‌داران علوم پایه در کنار اساتید و دانشگاهیان می‌توانند قطب مهمی در اطلاع‌رسانی جشنواره قرن و کمک به داوری استاد نمونه جوان باشند.»

ابراهیم جمیلی همچنین به انتخاب و معرفی یک نماینده از سوی خانه ریاضیات به جشنواره قرن و کمک در جهت اطلاع‌رسانی گسترده این رویداد علمی اشاره نمود.

در این جلسه همچنین مشکات اسدی به فاصله میان علم و صنعت و عدم ارتباط موثر این دو به عنوان شکافی همیشگی و مشکلی اساسی در عرصه علمی کشور اشاره نمود و جشنواره را پلی مناسب جهت اصلاح این روابط از طریق ایجاد ارتباطی صحیح مابین دو حوزه علم و صنعت دانست.

در پایان، هریک از اعضا خانه ریاضیات و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، در راستای معرفی و اطلاع‌رسانی جشنواره قرن با دبیرخانه جشنواره ابراز همکاری نمودند.