تفاهم‌نامه 3 جانبه با هدف توسعه همکاری‌های علمی-فرهنگی به امضا رسید

تفاهم‌نامه 3 جانبه مابین جشنواره، بنیاد حامیان دانشگاه تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، روز سه شنبه 15 تیر 1400 با حضور محمود کمره‌ای، علیرضا ساری (دبیر علمی جشنواره قرن)، ابراهیم جمیلی، محمدعلی زارع چاهوکی (مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران)، حمیدرضا مشفق، ناصر غلامی، سروش مودب، شادی جمیلی، فاطمه محمدی پناه و جمعی از دبیران انجمن‌های علمی و نشریات دانشگاه تهران به‌صورت آنلاین برگزار شد.

ابتدا محمدعلی زارع از جشنواره قرن به عنوان رویداد علمی برتر حوزه علوم پایه نام برد و هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را گسترش اطلاع‌رسلانی این جشنواره خواند. او در ادامه از وبینارهای علمی-کسب و کاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران که با همکاری جشنواره برگزار گردید و استقبال بی نظیر علاقمندان از این وبینارها گفت.

زارع همچنین، افزایش فعالیت‌های بین رشته‌ای علوم پایه از طریق حمایت پایان نامه‌های دانشجویی و حمایت از استارتاپ‌‌ها و شتابدهنده‌ها که زمینه‌ساز توسعه جشنواره است را امری ضروری دانست.

در ادامه ابراهیم جمیلی از لزوم اجرایی شدن مواد تفاهم‌نامه ضمن امضا شدن آن گفت و این نوع همکاری‌ را معلول توسعه انگیزه و امید در جوانان کشور دانست و آن را اتفاقی خیر و خوشایند خواند.

جمیلی در ادامه افزود: «با توجه به امکانات موجود، اکثر موارد ذکر شده در جشنواره قابل برآوردسازی خواهد بود و در حال حاضر آماده اجرایی نمودن و عملی سازی اهداف خود در جشنواره هستیم.»

حمیدرضا مشفق نیز این تفاهم‌نامه را نقطه عطفی برای جشنواره قرن دانست و آن را نمایانگر اقبال بیش از پیش از جشنواره و روزنه امیدی برای آینده درخشان جوانان کشور خواند و افزود: «دانشگاه تهران با پتانسیل آکادمیک و فرهنگی خود آماده است تا در کنار این رویداد علمی ملی با تمام توان، همکاری‌های علمی و کسب و کاری خود را عملی نماید.»

در ادامه، دبیران انجمن‌های دانشجویی و نشریات دانشگاهی، ضمن ابراز خرسندی در خصوص برگزاری این جشنواره در حوزه علوم پایه، در خصوص نحوه همکاری خود در اطلاع‌رسانی جشنواره قرن گفتند.

شادی جمیلی در ادامه و خطاب به دبیران انجمن‌ها و نشریات دانشجویی خاطر نشان کرد: «جشنواره همه ساله نشریات و خبرنامه‌های علمی مختلفی را در حوزه علوم پایه منتشر می‌کند. خواهشمندیم همکاری خود در حوزه نشریات و خبرنامه را توسعه دهید و با توجه به تجارب و تخصص‌های موجود، ما را در اطلاع‌رسانی هرچه بهتر جشنواره قرن یاری نمایید.»

علیرضا ساری، افزایش مهارت‌های ارتباطی میان علم و صنعت از طریق رویدادهایی همچون جشنواره را به خصوص در حوزه‌هایی مانند ارتقا فرهنگ ارتباط مابین فضاهای کسب و کار با دانشجویان را موجب امیدواری دانست و افزود: «این تفاهم‌نامه، امکان استفاده حداکثری از پتانسیل علمی-انگیزشی دانشجویان را فراهم خواهد ساخت.»

در پایان، محمود کمره‌ای از لزوم وظیفه شناسی بیش از پیش هریک از 3 طرف این تفاهم‌نامه گفت و جشنواره را پل ایجاد انگیزه بیشتر در جوانان برای ادامه مسیر علمی آنان خواند.